خبرگزاری کار ایران

رییس اداره آموزش وپرورش رباط کریم:

۱۴ پروژه ساخت مدرسه در پرند تعطیل است

کد خبر : ۱۱۰۲۸۲

رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم با بیان اینکه ۱۴ پروژه مدرسه سازی پرند در حالت تعطیل قرار دارد گفت: ۲۲ درصد دانش آموزان رباط کریم متعلق به پرند است.

عبدالرضا عسکری با ارائه گزارشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه شهر جدید پرند پرداخت و اظهار داشت: از مجموع ۲۲۴ مدرسه در رباط کریم ۲۷ مدرسه در شهر پرند فعالیت می‌کنند که ۱۲ درصد مدارس شهرستان را شامل می‌شود.

به گزارش ایلنا، وی تعداد کلاس‌های تشکیل شده در مدارس شهر پرند را ۳۳۴ کلاس عنوان و اضافه کرد: این تعداد کلاس از ۱۷۲۳ کلاس شهرستان(۲۲درصد) است و هم اکنون ۱۰هزار و ۵۹۷ دانش آموز از ۴۷ هزار نفر رباط کریم در مدارس پرند مشغول به تحصیل بوده و ۳۱۱ معلم و پرسنل که ۲۰۴ نفر آن مرد و ۱۰۷ نفر آن زن هستند در مدارس خدمت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم، میانگین دانش آموزان هر کلاس را ۳۲ تا ۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: با بحران‌های آموزشی در شهرهای جدید بویژه در شهر پرند مواجه هستیم چنانچه در مسکن مهر این شهر ۱۴ پروژه ساخت مدرسه تعطیل هستند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این مدارس بزودی تکمیل و تحویل شوند.

بزودی ۴ مدرسه تحویل آموزش و پرورش می‌شود

عسکری با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها بهره بردار است، افزود: سازمان نوسازی مدارس مجری بوده و این موضوع در دو سال گذشته محقق نشده و به زودی ۴ مدرسه در یک ماه آینده تحویل آموزش و پرورش شده و دانش آموزان در آن مشغول تحصیل خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: به همت مجمع خیرین پرند، شورا و مسئولان شهر ۱۴۰ کلاس درس در تمامی مدارس توسعه داده شد و برخی کلاس‌ها در مکان‌هایی که در قالب کارگاه و موارد دیگر استفاده می‌شد، تشکیل شد.

وی با اشاره به رشد و توسعه جمعیت دانش آموزی پرند، اظهار داشت: بواسطه توسعه شهری یکی از کارهایی که به همت خود پرندی‌ها و مسئولان انجام شد، موضوع جشنواره خیرین بود که با همکاری شهرداری و شورای شهر و کمک‌های مردمی مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک آفتاب احداثشد و مابقی مبالغ جمع آوری شده در ایجاد ۱۴۰ کلاس جدید استفاده شد.

۶۰ درصد مدارس متعلق به دوره ابتدایی است

عسکری با بیان اینکه به صورت پیش فرض ۶۰ درصد مدارس متعلق به دوره ابتدایی، ۲۰ درصد دبیرستان و ۲۰ درصد متوسطه دوم هستند، اضافه کرد: برای شناسایی دانش آموزان سایتی پیش بینی شده و از همه اولیا خواسته شده تا قبل از ورود به شهر ثبت نام کرده و جانمایی خود را مشخص کنند و این مهم با تبلیغات تلویزیونی و سطح شهر اطلاع رسانی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم در ادامه با تقدیر از مردم جهت شرکت گسترده در جشن عاطفه‌ها به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت‌های فعلی سند تحول بنیادین است که به دنبال بروز کردن فضای آموزش و پرورش است و به دنبال آن هستیم مدارس را با وجود دانش آموز خوب به فضایی آرام و مطلوب تبدیل کنیم.

عسکری با تاکید بر اینکه ویژگی‌های یک مدرسه خوب زمانی محقق می‌سود که مشارکت خوبی بین مردم و آموزش پرورش باشد، بیان داشت: همه باور ما این است که پرند یک آموزش و پرورش زبانزد داشته باشد و بواسطه جامعه‌ای که دارد می‌تواند به این مهم دست یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز