خبرگزاری کار ایران

جشنواره بین‌المللی ایران‌نما مجازی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۰۷

سومین جشنواره بین‌المللی ایران‌نما، ۴ تیر ۱۴۰۰ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سومین جشنواره بین‌المللی ایران‌نما چهارم تیرماه با معرفی نفرات برتر این دوره از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به‌صورت مجازی از طریق صفحه اینستاگرام @fiftawverein  برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی ایران‌نما برای نخستین بار با همکاری مراکز علمی و فرهنگی کشورهای ایران، فرانسه، اتریش، اوکراین، گرجستان، بنگلادش و افغانستان برگزار شد.

این جشنواره ظرفیت همکاری بیش از ۹۰ استاد در سمت دبیر علمی و هیئت داوران، همچنین همکاری بیش از ۴۰ دانشجو در رشته‌های ایران‌شناسی، باستان‌شناسی، اسطوره‌شناسی، نمادشناسی، زبان‌های باستانی، زبان و ادبیات فارسی، تاریخ، فرهنگ عامه، میراث فرهنگی، آداب و رسوم، اقوام، پوشاک محلی، صنایع‌دستی، معماری و شهرسازی، فلسفه و عرفان، میراث طبیعی و گردشگری و همینطور رشته‌های هنر را دارد تا در کارگروه‌های شورای تامین سیاست و دبیرخانه ایران‌نما فعالیت داشته باشند.

مراسم پایانی سومین جشنواره ایران نما با سخنرانی استادان زبان و ادبیات فارسی و مدیران بخش‌های هنری و گردشگری ذیل برگزار می‌شود:

◇حسین بیک‌باغبان، رئیس مرکز دانشگاه (انجمن) مطالعات و پژوهش‌های ایرانی آلزاس فرانسه و استاد افتخاری دانشگاه استراسبورگ فرانسه،

◇ میرجلال‌الدین کزازی، استاد دانشگاه علامه طباطبائی (چهره ماندگار فرهنگ و ادب ایران زمین)

◇ بهادر باقری (استاد دانشگاه خوارزمی)

◇ امیرناصر طباطبائی، (خزانه‌دار هتل‌داران کشور و رئیس جامعه هتل‌داران یزد)

◇ احمدرضا موحد، مدیر آژانس ماهورگشت

* دستاورد جشنواره ایران نما

دستاورد این همکاری تدوین کتاب مرجع ایران‌شناسی ایران‌نما با گسترۀ پخش بین‌المللی ‌بوده و علاوه بر کشورهای مشارکت‌کننده، در دانشگاه‌ها، مراکز آکادمیک، کتاب‌خانه‌های ملی، انجمن‌های ایران‌شناسی و دیگر مراکز علمی ـ فرهنگی داخلی و بین‌المللی از جمله در دانشگاه‌های سوربن و استراسبورگ فرانسه، دانشگاه کمبریج، فرهنگستان علوم ارمنستان، دانشگاه‌های وین، گراتز، سالزبورگ و اینسبروک اتریش و... ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد ایران‌شناسی و یونسکو از طریق ارسال فایل دیجیتال منتشر می‌شود.

فیفتاو در دوره‌های بعدی از مشارکت همه‌جانبه دانشگاه‌ها و انجمن‌های ایران‌شناسی فعال در سطح بین‌الملل و همچنین از همراهی اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان استقبال می‌کند.

حمیده اکبری، دبیر اجرایی جشنواره ایران‌نما امسال را بر عهده داشته و تعداد ۶۵ پایان‌نامه، ۱۵۰۸ عکس از ۱۸۴ عکاس و ۳ نشریه به دبیرخانه ایران‌نما ارسال شد، همچنین ۴۰ شرکت‌کننده در بخش پویش جشنواره شرکت کردند.

* حامیان جشنواره

مراکز مهم ملی و بین‌المللی حامی فیفتاو بودند که ازاین بین می‌توان به مرکز دانشگاهی (انجمن) مطالعات و پژوهش‌های ایرانی آلزاس از کشور فرانسه، دپارتمان شرق‌شناسی دانشگاه ایوان‌فرانکو از کشور اوکراین، دانشگاه بین‌المللی قفقاز و مرکز علمی تحلیلی روابط ایران و گرجستان از کشور گرجستان، دانشگاه راج‌شاهی از کشور بنگلادش، ۲ دانشگاه غالب هرات و کهکشان شرق از کشور افغانستان و ۳ انجمن پیوند علم و فرهنگ‌، پیوند فرهنگ‌ها و صنایع‌دستی مشرق از کشور اتریش اشاره کرد.

همچنین مراکز  ملی از جمله مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه خوارزمی تهران، دبیرخانۀ کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه فردوسی مشهد، انجمن علمی ایران‌شناسی دانشگاه میبد یزد، دانشگاه لرستان، ۳ دانشگاه‌ آزاد، فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی زرند کرمان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، مرکز مطالعات خلیج فارس، بنیاد غیردولتی کشورشناسی ایران، انجمن مدیریت راهبردی ایران، مرکز مطالعاتی تجارت پژوهش زاگرس، مجموعۀ فرهنگی هنری برج آزادی تهران، مرکز هنری بنیاد رودکی و ... در بعد ملی در این جشنواره همراه فیفتاو بودند.

علاقه‌مندان برای شرکت در مراسم پایانی جشنواره می‌توانند با دنبال کردن صفحه اینستاگرامی @FIFTAWverein در این مراسم همراه فیفتاو باشند و از سخنرانی اساتید برجسته بهره ببرند.

در صفحه اینستاگرام جشنواره ایران‌نما به آدرس @FIFTAWverein علاوه بر مراکز حامی، نام و رزومه مختصر دبیران، هیئت علمی و هیئت اجرایی ایران‌نما قابل استفاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز