خبرگزاری کار ایران

حمایت از تولیدکنندگان کوچک در فضای آن‌لاین

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۹۹۸۱

مسئول طرح عرضه مستقیم تولیدات زنان سرپرست خانوار در فضای آن‌لاین گفت: محور اصلی ما کوتاه کردن پای دلال‌ها و مانع زدایی در مسیر فروش محصولات تولیدکنندگان خُرد و به ویژه روستاییان و زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش ایلنا ، شهریار جان فدا درباره ایده اولیه اجرای طرح عرضه مستقیم تولیدات زنان سرپرست خانوار در بستر بازار آنلاین اظهار کرد: بسیاری از ساکنان مناطق روستایی، عشایری، زنان سرپرست خانوار در شهرهای کوچک و حتی شهرهای بزرگ، محصولات و تولیدات بسیار ارزشمندی دارند که توسط عده‌ای سودجو و دلال با قیمتی بسیار پایین خریداری و با قیمت‌های بسیار بالا و گزاف به فروش می‌رسد و در این میان سود اصلی به جیب همان دلالان می‌رود.

وی افزود: در همین زمینه بسیاری از محصولات ارزشمند هنری، صنایع دستی و حتی تولیدات خُرد به صورت مشهود شناخته نمی‌شوند و تولید کننده که متحمل هزینه‌های زیادی شده با ضرر و زیان های متعدد مواجه می شود و حتی از ادامه تولید صرف نظر می کند.

مسئول طرح عرضه مستقیم تولیدات زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: ما نیز با مشارکت تعدادی از افراد دلسوز کشور و همچنین مهندسان با تجربه، بستری  را در فضای آنلاین فراهم کردیم تا تولید کنندگان خُرد در هر زمینه‌ای حضور یابند و محصولات مورد اطمینان و قابل قبول خود اعم از محصولات صنایع دستی، پوشاکی، غذایی و .... را بدون واسطه و با قیمت مناسب عرضه کنند و مشتریان داخلی و حتی خارجی از آن بهره لازم را ببرند.

جان فدا می‌گوید این اقدام نه تنها موجب بریده شدن پای دلالان و واسطه‌ها از عرصه تولید می‌شود بلکه موجب رونق بازار تولید کنندگان و همچنین رشد صادرات محصولات ایرانی و ارزآوری به داخل کشور خواهد شد.

به گفته وی در فضای مجازی تولیدات روستائیان مناطق محروم کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار و کسانی که توانایی بازاریابی و فروش ندارند را به مشتریان معرفی می‌کنند و این افراد محصولات خود را در بستر اینترنتی عرضه می‌کنند.

وی  ادامه داد: متاسفانه بسیاری از صنایع دستی و تولیدات خُرد که ارزش بالا و سنتی و تاریخی برای کشور دارد به درستی معرفی نشده است در صورتی که اگر معرفی محصولات به طور مناسب انجام شود، شاهد اشتیاق خریداران داخلی و خارجی در خرید محصولات تولیدی ایرانی هستیم.

جان فدا تاکید کرد: صنایع دستی روستایی مانند پته دوزی کرمان، سوزن دوزی سیستان، ملیله دوزی قزوین یا چارقد ترکمن و .... به درستی در کشور شناخته شده نیستند و نیازمند معرفی صحیح در عرصه‌های داخلی و خارجی هستند که ما مبادرت به این کار کرده‌ایم و قطعا در آینده‌ای نزدیک بازدهی اجرای این طرح را در سطح ملی و بین المللی شاهد خواهیم بود.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد، بیشترین مشارکت و حضور را در این بستر داشته‌اند و تولیدات خود را ثبت کرده‌اند؛ ما نیز در آینده قصد همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان تعاون روستایی و عشایر را داریم.

مسئول طرح عرضه مستقیم تولیدات زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: طرح حمایت از ایده تولید و اشتغال روستایی و مناطق محروم با اولویت جوانان نیز در دستور کار است و در صورتی که قابلیت اجرایی داشته باشد مورد حمایت‌های مالی و حقوقی قرار می‌گیرند و برای اجرا به سرمایه گذاران معرفی می‌شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز