خبرگزاری کار ایران

در جلسه هماهنگی ستاد بحران منطقه تاکید شد؛

آماده‌باش منطقه ۸ برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۲۴۳

تدابیر لازم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کار شهرداری منطقه 8 قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران منطقه 8، برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری با حضور مسعود رنجبریان شهردار منطقه، معاونان، رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه و مدیران سازمان های تخصصی برگزار شد.

شهردار منطقه در این جلسه بر ضرورت حضور همه جانبه شهرداری منطقه در کنار سازمان ها و نهادهای مسئول به منظور اجرای همکاری های لازم و استفاده مناسب از تمامی ظرفیت های موجود در جهت تامین رفاه و آسایش روانی برای شهروندان تاکید و گفت: با شیوع ویروس کرونا، آئین سنتی چهارشنبه سوری، با حواشی این بیماری گره خورده و باید تمامی تدابیر لازم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کلیه سازمان ها و نهادها قرار گیرد.

مسعود رنجبریان در ادامه افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه از همه شهروندان درخواست می‌کنیم با همکاری و رعایت نکات ایمنی نسبت به فرهنگ‌سازی و جلوگیری از بروز حوادث کمک ویژه داشته باشند. نباید با سهل‌انگاری باعث ایجاد زحمات برای کادر درمانی و پزشکان در بیمارستان‌ها در این روزهای سخت شویم.

شهردار منطقه افزود: تمامی تدابیر لازم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کارشهرداری و معاونت ها قرار گرفته است . او اضافه کرد: سازمان ها و ارگان های امدادی باید در این روزها مشارکت بیشتری کنند و برای اطلاع رسانی می توان از طریق بیلبوردهای شهری، ایستگاه های مترو، اتوبوسرانی و ... موارد ایمنی را به گوش شهروندان رساند. البته بر هیچ کس پوشیده نیست که سازمان آتش نشانی همواره دین خود را به مردم ادا کرده است و امید است شهروندان با رعایت موارد ایمنی، پایان سالی بی خطر را در کنار خانواده های خود سپری کنند.

رنجبریان همچنین ضمن قدردانی از زحمات مدافعان حوزه سلامت به پیشگیری از ابتلا به کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانینیز اشاره گفت: کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت، همواره در خط مقدم مقابله با کرونا، اقدامات قابل تقدیر داشتند و مدیریت شهری نیز با نگاه مسئولیت اجتماعی و با اجرای برنامه‌های متنوع در ابعاد مختلف پیشگیری، غربالگری، حمایتی و… همواره همراه این قشر بوده است و امیدواریم در نوروز 1400 شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس در کشور و همه دنیا باشیم.

آماده‌باش منطقه ۸ برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری

در ادامه جلسه نیز هر یک از حاضرین میزان آمادگی سازمان متبوع خود را اعلام کردند و راهکارهای لازم اعم از جمع آوری سطل های زباله توسط خدمات شهری، امدادرسانی و آمادگی بیمارستان ها توسط هلال احمر تا همکاری بسیج و کلانتری و پلیس راهور در حفظ امنیت شهروندان و ... داده شد.

این نشست شهردار ،معاونان و شهرداران نواحی ومدیران منطقه 8،پلیس راهور منطقه یگان حفاظت، اداره برق نارمک، اداره آب و فاضلاب، امداد گاز منطقه، هلال احمر، مرکز بهداشت شمال‌تهران، آتش‌نشانی، اورژانس شرق تهران، برق بوعلی، کلانتری ۱۲۷، آموزش و پرورش منطقه ، بسیج پایگاه شهید بهشتی، امور بهره برداری آبفا حضور داشتند.

همچنین برنامه های تدوین شده جهت آماده سازی و آموزش به شهروندان و هشدارهای لازم در خصوص عدم استفاده از مواد آتش زا روی خودروها و سطل های زباله در سرای محلات و مساجد، هماهنگی و همکاری با آتش نشانی در خصوص استقرار خودروهای آتش‌نشانی در محل های پر تردد و حساس و اکران بنرهای تبلیغات محیطی برای رعایت مقررات، از جمله برنامه های شهرداری برای داشتن یک چهارشنبه سوری بی خطر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز