خبرگزاری کار ایران

قول مساعد مجلس برای تسریع در بررسی طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۳۳۱

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به اهمیت طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی گفت: رئیس مجلس قول مساعد داد تا این طرح در مجلس به تصویب برسد.

به گزارش ایلنا، علیرضا احمدی در حاشیه سی و نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که شورا باید پیوستگی مستحکمی با مجلس داشته باشد تا طرح هایی که به مجلس ارسال می شود وصول و بررسی شود  از رئیس مجلس دعوت کردیم که در جمع نمایندگان شورای عالی استان ها حضور داشته باشد.

احمدی با تاکید بر اهمیت طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی گفت: سال هاست پیگیری هایی برای تصویب این طرح انجام می شود و باتوجه به اینکه باید از دولت تمرکز زدایی شود این آمادگی در میان شوراها برای پذیرش مسئولیت وجود دارد.

رئیس شورای عالی استان ها افزود: اکنون هم شوراهای شهر و روستا و دهیاری ها و شهرداری ها خدمات ارزنده ای ارائه می کنند اما اگر این وظایف و اختیارات در یک جا تجمیع شود و از بوروکراسی اداری کم شود خدمت رسانی به مردم بیشتر می شود و این مهم با تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی ممکن است.قالیباف امروز  قول مساعد داد تا این طرح در مجلس به ثمر برسد.

وی با بیان اینکه در قوانین شوراها تناقض های زیادی وجود دارد تصریح کرد: قوانینی که در مجلس وضع و تصویب شده است با قانون اساسی همسانی ندارد. در قانون اساسی اختیارات شوراها فراتر از قوانین مصوب در مجلس است.

احمدی افزود: در این باره هم با رئیس مجلس صحبت کردیم و آمادگی داریم با مجلس در خصوص اصلاح قانون شوراها همکاری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز