خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور زنان:

آموزش پرستاران دیابت ضرورتی است که احساس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۱۱

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور زنان و خانواده گفت: ایجاد چارچوب شفاف برای فعالیت پرستاران در جامعه و تقویت آموزش پرستاران نقش بسزایی در رویکرد کار تیمی و اهمیت به نقش تمام اعضای تیم در ارائه خدمات باکیفیت به جامعه دارد.

به گزارش ایلنا، دکتر وسکویی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در امور زنان و خانواده، در حاشیه وبینار «رونمایی از پروژه آموزش پرستار دیابت»، بیان کرد: با توجه به اینکه افراد دیابتی همانند سایر بیماران مزمن در طول دوران بیماری، به دلایل متعدد درمان را رها می‌کنند، استفاده از روش‌های مختلف کنترل و پاسخگویی به بیماران مانند تله‌نرسینگ و مدل‌های جدید مراقبت مانند پرستار پیگیر می‌تواند در تداوم درمان و حمایت از بیمار موثر باشد.

وی در حاشیه این رویداد که هم‌زمان با هفته ملی دیابت و در راستای شعار فدراسیون بین‌المللی دیابت در سال 2020 مبنی بر اینکه «پرستاران در دنیای دیابت تغییر ایجاد می‌کنند» و همین‌طور اهمیت نقش پرستار در افزایش سطح کیفی و مراقبت از بیماران دیابتی، تصریح کرد:«دفاتر مشاوره و ارائه مراقبت پرستاری در منزل» موسسات مجوزداری هستند که می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند. اما به‌دلیل تعرفه‌های غیر واقعی و نبود پوشش بیمه، امکان فعالیت و ارائه خدمات مناسب به بیماران مزمن و اقشار آسیب‌پذیر جامعه توسط این مراکز در حال حاضر مهیا نیست لذا ضروری است در این زمینه اقدام عاجل صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز