خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات کتابسرا در گفتگو با ایلنا:

کتاب خوب در هر بازاری موفق است

کد خبر : ۱۹۲۳۲۲

تا زمانی که تکلیف اقتصاد روشن و مشخص نشود؛ نباید توقع داشت اوضاع و وضعیت نشر تغییر آنچانی و مثبتی داشته باشد / در گرفتاری اقتصادی نباید توقع داشت دولت سرمایه و هزینه خود را خرج حمایت و کمک به نشر کند.

مدیر انتشارات کتابسرا گفت: اگر ناشری کتاب خوب و صحیح داشته باشد حتما در این بازار هم موفق است.

صادق سمیعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره وضعت نشر و کتاب گفت: اگر ناشر همت داشته باشد؛ کتاب خوب و بامحتوای خوب و صحیح چاپ کند؛ قاعدتا در این بازار هم وضعیت و جایگاه خوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال انتشارات ما تلاش و همتی بسیار خوبی داشت و ما موفق به انتخاب و انتشار کتاب‌های شدیم که مشتری خاص خود را داشتند.

سمعی درباره کمک و حمایت‌های دولتی گفت: من اعتقادی به این سبک و نوع کمک‌ها ندارم. معتقدم پشتیبان یک ناشر باید مردم و تلاش درست خود آن باشد.

وی اضافه کرد: قرار نیست کتاب مرا دولت بخواند یا بخرد اگر کار خوبی ایجاد شود قاعدتا جایگاه خود را در عرصه کتاب پیدا می‌کند.

مدیر انتشارات کتابسرا با بیان اینکه اوضاع اقتصادی و مادی در کشور بسیار بداست؛ گفت: نشر و کتاب همه خارج از این گرفتار اقتصادی همه‌جانبه که تمام ابعاد را گرفته است؛ نیست.

وی افزود: در بیماری و گرفتاری اقتصادی نباید توقع داشت که دولت سرمایه و هزینه خود را خرج حمایت و کمک به نشر بکند درحالیکه مردم گرفتار نیازی اولیه زندگی خود هستند.

سمعیی در پاسخ به این سوال که صحبت و عملکرد مدیریت وزارت ارشاد را طی یک سال گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؛ اظهار کرد: مسلما کار آن‌ها صحبت کردن از عملکرد و کار خودشان است هیچ دولتی نمی‌گوید می‌خوام وضعیت را بدتر کنم اما در طی این یک سال گذشته هم ما چیزی خاصی مشاهد نکرده‌ایم.

وی در پایان گفت: تا زمانی که تکلیف اقتصاد روشن و مشخص نشود؛ نباید توقع داشت اوضاع و وضعیت نشر تغییر آنچانی و مثبتی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز