خبرگزاری کار ایران

چهار کتاب با محوریت امام خمینی(ره) منتشر شد

کد خبر : ۱۸۴۹۵۹

موسسه چاپ و نشر عروج چهار کتاب با عنوان‌های " اندیشه ماندگار "، " انسان کامل از دیدگاه ابن‌عربی و امام خمینی(ره) "، " قانون و قانون گرایی در سیره امام خمینی(ره) " و " امام خمینی رهبر اصول و اهداف " با محوریت امام خمینی منتشر کرد.

کتاب " اندیشه ماندگار " با گردآوری بنیامین شیرخانی و مقدمه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب مصور " اندیشه ماندگار " که ۱۰ فصل، یک مقدمه‌ و یک پیشگفتار دارد، شامل مطالب برنامه‌های پخش‌شده مستند «روح‌الله» است که چندی پیش توسط شبکه تلویزیونی المنار متعلق به حزب‌الله لبنان، تولید و پخش شد.

آیت الله رفسنجانی در مقدمه خود بر این کتاب آورده است: «بی‌شک آنچه را که ایشان[امام خمینی] دیروز در تاریخ رهبری کرده‌اند و امروز به عنوان جمهوری اسلامی در دنیا شناخته می‌شود، در فرداها جاودان خواهد بود و یکی از ملزومات این جاودانگی، شناساندن بنیانگذار آن به نسل‌ها متمادی در آینده‌های نزدیک و دور است».

کتاب " اندیشه ماندگار " در ۳۱۵ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به قیمت ۱۵ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

انسان کامل از دیدگاه ابن‌عربی و امام خمینی(ره)

کتاب " انسان کامل از دیدگاه ابن‌عربی و امام خمینی(ره) " نوشته نرگس موحدی توسط موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.

این کتاب در پنج بخش با عناوین «کلیات»، «هستی‌شناسی انسان کامل»، «انسان کامل در نگاه ابن عربی»، «انسان کامل در نگاه عرفانی امام(ره)» و «نگاهی تطبیقی به نظرات ابن‌عربی و امام خمینی(ره)» تنظیم شده است.

مولف در مقدمه خود به اهمیت جایگاه مفهوم انسان کامل در اندیشه شیعه اشاره می‌کند و ائمه اطهار را مصداق حقیقی انسان کامل می‌داند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «انسان کامل کسی است که کون جامع حقایق وجود بوده و تمثیل همه اسماء و صفات الهی و مظهر تام و تمام حق و معانی کمال الهی است و درنهایت انسان کامل، یعنی انسانی که ظرف تحقق کمالات الهی است و مجلای صفات ذات می‌باشد و سایر اسماء کلیه و جزئیه تحت اسم و هستند»

کتاب " انسان کامل از دیدگاه ابن‌عربی و امام خمینی(ره) " در ۲۲۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به قیمت ۸۰۰۰ هزار تومان روانه باز شده است.

قانون و قانون‌گرایی در سیره امام خمینی(ره)

کتاب " قانون و قانون گرایی در سیره امام خمینی(ره) " به پژوهش اصغر میرشکاری در دو فصل تنظیم و توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج راهی بازار کتاب شد.

این کتاب در راستای توجه امام خمینی(ره) به قانون و قانون‌گرایی به بررسی در سیره نظری و عملی رهبرکبیر انقلاب اسلامی پرداخته است.

درمقدمه مولف با این شعر از سعدی شیرازی شیرازی " گرداز بسیط زمین عقل منعدم گردد / به خود گمان نبرد هیچکس که نادانم " به جایگاه و ارزش قانون اشاره می‌کند و در مناسبات اجتماعی آن را هم سنگ و هم پایه عقل می‌داند.

کتاب " قانون و قانون گرایی در سیره امام خمینی(ره) " در ۹۶ صفحه، شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و به قیمت ۳۵۰۰ تومان منتشر شده است.

امام خمینی رهبر اصول و اهداف

کتاب " امام خمینی رهبر اصول و اهداف " به اهتمام ظفربنگاش و عفیف خان و ترجمه ابوالفضل زرنیخی در مؤسسه چاپ و نشر عروج منتشر شد.

این کتاب شامل مجموعه مقالات و مطالب ارزنده در خصوص اندیشه و آثار نهضت امام خمینی است که توسط موسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا به رشته طبع درآمده است.

مقالات این کتاب شامل؛ میراثسیاسی امام خمینی نوشته ظفر بنگاش، پیروزی عدالت بر ظلم و تحقیر در کمال ناباوری نوشته محمد العاصی، الگوی رهبری اسلامی برای روزگار ما نوشته عفیف خان، ملاقات با امام خمینی در جماران نوشته ظفر بنگاش، امام و انقلاب اسلامی: چشم انداز آن در مالزی نوشته عبدالرحمان کویا، تاثیر امام خمینی بر مسلمانان اتحاد جماهیر شوروی نوشته مقصود جوادف است.

کتاب " امام خمینی رهبر اصول و اهداف " در۱۰۲ صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و به قیمت ۴۸۰۰تومان روانه بازار نشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز