خبرگزاری کار ایران

جواد مجابی «یادداشت های جد بزرگوار» را آماده انتشار کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۸۳۹

«یادداشت‌های جد بزرگوار» مجموعه‌ای از یادداشت‌های طنز مجابی است که همراه با کاریکاتورهای این نویسنده منتشر می‌شود / رمان برج‌های خاموش برای چاپ دومش مجوز نگرفت. این کتاب در دولت قبل غیرقابل چاپ اعلام شد و هنوز جوابی نگرفته است.

جواد مجابی از پایان کار کتاب مهمش «۹۰ سال نوآوری در هنر معاصر ایران» خبر داد و گفت: این کتاب دو جلدی که مدت‌ها وقت مرا گرفته بود تقریبا آماده است و قرار است به زودی ازسوی انتشارات پیکره برای دریافت مجوز نشر به ارشاد برود. این کتاب تاریخ مفصل هنرهای تجسمی مدرن در ایران است.

جواد مجابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: امیدوارم این کتاب باتوجه به اینکه کتاب علمی است و مشکل چندانی ندارد؛ زود مجوز بگیرد و به سرنوشت برخی از کتاب‌هایم دچار نشود که بعداز ده سال هنوز تکلیفشان مشخص نیست.

وی افزود: حدود ۵ تا ۶ هزار صفحه از داستان‌ها، اشعار، نمایشنامه و مقالاتم بدون هیچ دلیلی ده سال است در ارشاد منتظر مجوز هستند و تنها پاسخی که در پیگیری‌هایم می‌دهند این است که در حال بررسی هستند. یکی از این کتاب‌ها «گفت‌وگو با جواد مجابی» است که علی شروقی کار مصاحبه‌های آن را انجام داده بود و سال‌ها پیش برای مجوز به ارشاد فرستادیم که بعداز مدتها اشکالاتی بر آن وارد شد. ما این اشکالات را برطرف کردیم و حذفیات را اعمال کردیم و دوباره به ارشاد فرستادیم ولی هیچ پاسخی داده نشد و هنوز مجوز چاپش را صادر نکرده‌اند.

مجابی در ادامه گفت: خیلی از کتاب‌هایم به تجدید چاپ رسیده‌اند اما برای دریافت مجوز چاپ جدید فعلا آنها را به ارشاد نمی‌فرستیم و منتظریم ببینیم تکلیف کتاب‌های قبلی چه می‌شود و اوضاع صدور مجوزها بهتر می‌شود یا نه؛ چون برخی از کتاب‌های تجدیدچاپ را هم غیرقابل چاپ اعلام می‌کنند و یا بلاتکلیف در ارشاد می‌مانند. مثلا رمان برج‌های خاموش برای چاپ دومش مجوز نگرفت و در دولت قبلی غیرقابل چاپ اعلام شد و هنوز در بررسی مجدد جوابی داده نشده است.

وی همچنین درباره‌ی کتاب‌های تازه منتشر شده‌اش گفت: دو تا از کتاب‌هایم کمی قبل از نمایشگاه کتاب منتشر شدند. «عاشقانه‌های جواد مجابی» که مجموعه شعر است و «سرآمدان هنر نو» که مجموعه مقالات پراکنده‌ای است درباره‌ی مباحثکلی هنر تجسمی، وضع منتقدین، آغازکاران هنر نو و… این مقالات پیش از این یا در مقدمه‌ی کتاب‌ها آمده بودند یا در نشریات به چاپ رسیده بودند و اکنون در یک مجموعه منتشر شدند. این دو کتاب هم دو سال منتظر مجوز بودند.

جواد مجابی همچنین از اتمام جدیدترین اثرش خبر داد و گفت: جدیدترین کارم «یادداشت‌های جد بزرگوار» است که مجموعه‌ای از یادداشت‌های طنز است. این یادداشت‌های کوتاه در مجموعه ۱۰۰ صفحه شده‌اند و صد صفحه هم کاریکاتورهای مرتبط است که خودم کشیده‌ام و در کل یک کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای است که به زودی به ناشر تحویل داده‌می‌شود.

جواد مجابی در پایان گفت: امیدوارم اوضاع کمی بهتر شود. به هر حال کسانی مثل من که همه عمرشان را صرف ادب و هنر کرده‌اند این انتظار را دارند که برخورد بهتری ببینند. من دوست دارم کتاب‌هایم در سرزمین خودم چاپ و منتشر شوند و وقتی می‌بینم کتاب‌هایم یکی‌ بعد از دیگری در ارشاد می‌مانند و منتشر نمی‌شوند حق دارم اندکی ناراحت شوم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز