خبرگزاری کار ایران

نشست نقد تاریخ نگاری ایرانی در پژوهشکده تاریخ اسلام

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۳۸۶

نشست نقد تاریخ نگاری ایرانی، روز شنبه بیستم اردیبهشت ماه با حضور زرگری‌نژاد، محمدعلی اکبری، غلامرضا ظریفیان و حسین مفتخری در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

گروه روش‌شناسی و تاریخ‌نگاری از سال ۹۱ سلسله نشست‌هایی با عنوان «نقد تاریخ نگاری ایرانی» برگزار می‌کند که تاکنون پنج جلسه از این سلسله نشست‌ها برگزار شده و این بار نوبت به نقد کارنامه تاریخ نگاری دکتر غلامحسین زرگری نژاد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این نشست، روز شنبه بیستم اردیبهشت ماه با حضور زرگری‌نژاد، محمدعلی اکبری، غلامرضا ظریفیان و حسین مفتخری در محل پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

غلامحسین زرگری‌نژاد در سال ۱۳۲۹ در شهرستان بجنورد متولد شد. در سال ۱۳۵۲ به دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران راه یافت و تحصیلات خود را در رشتهٔ تاریخ در دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. در سال ۱۳۷۲ درجهٔ دکترای تخصصی تاریخ را از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کرد و به مدت ۳ سال در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه به تدریس تاریخ سیاست و تاریخ اسلام و اندیشه‌های سیاسی در اسلام و ایران پرداخت. وی در سال ۱۳۷۳ به گروه تاریخ دانشگاه تهران پیوست و در سال ۱۳۸۸ با درجة استادی بازنشست شد.

وی درحال حاضر عهده‌دار مدیریت علمی دانشنامه «جغرافیای تاریخی جهان اسلام» است. دکتر زرگری‌نژاد این روزها مشغول تألیف روزشمار سیره نبوی است و دو کتاب «اندیشة سیاسی قاجار» و مجموعه چهار جلدی «رسائل سیاسی در عصر قاجار» را در دست انتشار دارد.

از مهم‌ترین آثار وی می‌توان کتاب‌های زیر را برشمرد: تاریخ تحلیلی اسلام، تاریخ صدر اسلام(عصر نبوت)(کتاب برگزیده سال ۱۳۷۹)، نهضت امام حسین و قیام کربلا،(کتاب برگزیده سال ۱۳۸۳)، تاریخ تحلیلی اسلام از بعثت تا غیبت، روزشمار تاریخ معاصر ایران، خاطرات نخستین سپهبد ایران، سپهبد امیراحمدی و تصحیح مآثر سلطانیه، نوشته عبدالرزاق دنبلی، تاریخ احمد شاهی، نوشته محمود حسینی جامی، شرح آسیای مرکزی و انتشار سیویلیزاسیون روسی در آن، احکام‌الجهاد و اسباب‌الرشاد، رساله احکام قانون اداره بلدیه، عبدالحسین لاری، هفت رساله سیاسی از عصر قاجار، رسائل مشروطیت، انتشارات کویر، تک جلدی، رسائل مشروطیت، مؤسسه توسعه علوم انسانی در دو جلد، سیاست‌نامه‌های عصر قاجار(رسائل سیاسی) در دو جلد و مصاحبه تأملاتی در علم تاریخ و تاریخ نگاری اسلامی، گفتگوهای حسن حضرتی با غلامحسین زرگری نژاد، عطاء الله حسنی و سید هاشم آقاجری.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز