خبرگزاری کار ایران

انتقاد جهانگیر هدایت از ناسزاگویی‌ به صادق هدایت؛

ناسزاگویی به صادق هدایت به صدا و سیما تسری یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۲۳

مسئول این اتفاق، آن ناسزاگویی نیست که به نادرستی سخن می‌گوید بلکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که به بزرگان مملکت توهین می‌کند و بعد به این نتیجه وحشتناک می‌رسیم که مردم وقتی این همه حرکات خصمانه را ملاحظه می‌کنند، پناه می‌برند به سریال‌های مبتذل ترک.

ایلنا: جهانگیر هدایت؛ رییس بنیاد صادق هدایت که بار‌ها نسبت به فحاشی‌هایی که این‌سو و آن‌سو علیه صادق هدایت؛ نویسنده‌ی نامی کشور در مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف عنوان می‌شود، اعتراض کرده، این بار صدا و سیما را به دلیل پخش برنامه‌ای که در آن به هدایت و خاندان وی توهین شده، مقصر خواند.

وی در آستای صد و یازدهمین سالگرد تولد صادق هدایت، با در اختیار گذاشتن یادداشتی به خبرگزاری ایلنا؛ نسبت پخش توهین‌های بی‌پایه و اساس در تلویزیون به صادق هدایت و خاندان او درخواست رسیدگی و پاسخگویی کرد.

در این یادداشت که با گزارشی از تقدیر دزفولی‌ها از جهانگیرخان هدایت آغاز می‌شود، به شرح زیر است:

«روز جمعه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۲ دقیقا» یک ماه قبل از شب تولد صادق هدایت یادبودی به مناسبت تولد و بزرگداشت صادق هدایت توسط انجمن قصه دزفول برپاشد. جهانگیر هدایت مهمان این همایش بود و در پایان هدایای زیبا و پرارزشی توسط مهران بقایی مدیر انجمن به او اهدا شد. لوح تقدیر زیبایی که به خط نستعلیق نگاشته شده با این متن اهدا گردید.

جناب آقاب جهانگیر خان هدایت
مدیر محترم بنیاد صادق هدایت
به پاس همت بلند جنابعالی در حفظ، نگهداری، انتشار و صیانت از آثار مکتوب و میراثمعنوی نویسنده بزرگ ایران صادق هدایت، لوح تقدیر انجمن قصه دزفول به نشانه قدر‌شناسی به حضرتعالی و خانواده محترم و معزز هدایت تقدیم می‌گردد. و همدلانه اعلام می‌کنیم در زمانه‌ای که دشنام سکه رایج است، برای التیام زخم‌هایی که روح را از درون می‌خورند و می‌تراشند به سایه مردی که در پرلاشزآرمیده است درود می‌فرستیم.
انجمن قصه دزفول

حالا اگر در سازمان پرعرض و طول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وسط اخبار رسمی مملکت یک فرد… به صادق هدایت هرچه از دهانش درمی آید می‌گوید و بعد ابعاد سخنان خودش را می‌کشاند به خاندان هدایت که حدود ۳۰۰ سال در این مملکت ریشه دارد، می‌رساند در رسانه اصلی که قرار است نمونه اخلاق و انسانیت و درستی و شرافت باشد چه ابتذالی حکمفرماست. ناسزاگویان را می‌فرستند مقابل میلیون‌ها ایرانی به فرهنگ این مملکت توهین کنند اگرچه دزفولی‌ها به این همه ابتذال جواب دادند!

نمونه مردم واقعی این مملکت دزفولی‌های اصیل و پاک هستند نه رسانه‌ای که ناسزا تولید و پخش می‌کند. یادمان باشد مسئول این اتفاق، آن ناسزاگویی نیست که به نادرستی سخن می‌گوید بلکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که به بزرگان مملکت توهین می‌کند، به خاندان‌های اصیل کشور تهمت می‌زند و بعد به این نتیجه وحشتناک می‌رسیم که مردم وقتی این همه حرکات خصمانه را ملاحظه می‌کنند، پناه می‌برند به سریال‌های مبتذل ترک. یکی از یکی مهمل‌تر و کم محتوا‌تر و مسخره‌تر است! سریالهایی که مثلا می‌خواهند سر مردم را گرم کنند ولی چنان آبرویی از اجتماع و حکومت ترکیه می‌برند که نگفتنی است؛ دادگستری فاسد، پلیس فاسد، زندانبانان فاسد، مردان و زنان فاسد، بچه‌های حرامزاده همه دنبال توطئه و فساد و آدم کشی و سرقت ولی زیر ظاهر پرزرق و برق و تحریک‌آمیز!

ببینید کار مردم ما به کجا رسیده که برای فرار از برنامه‌های خسته کننده صداو سیما به این سریال‌های منحط پناه می‌برند؟ یاد جهنم و عقرب جرار و مار غاشیه می‌افتم! صداو سیما جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد پاسخ مردم را بدهد. جوابی بدون مغلطه و مستدل و منطقی و همراه با نزاکت.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز