خبرگزاری کار ایران

همزمان با اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده‎؛

۵۰نویسنده، تصویرگر و مترجم در جشن امضا شرکت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۶

در مراسم اهدای اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده؛ علاوه بر اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای به بهترین کتابهای کودک و نوجوان سال ۱۳۹۱، جشن امضای کتاب‌های راه یافته به فهرست لاکپشت پرنده نیز برگزار می‌شود.

ایلنا: روز یکشنبه چهارم اسفند، بیش از ۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم در فروشگاه مرکزی شهرکتاب گردهم می‌آیند تا هم در آیین اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاکپشت پرنده، حضور داشته باشند و هم کتاب‌های برگزیده فهرست لاکپشت پرنده را برای بچه‌ها و بزرگتر‌ها امضا کنند.

به گزارش ایلنا‏، مژگان امجد مدیر فروشگاه مرکزی شهرکتاب با بیان اینکه «لاکپشت پرنده» فهرست کتاب‌های برگزیده برای کودکان و نوجوانان ایرانی است که با بررسی و ارزیابی کتاب‌های هر فصل تدوین می شود گفت: آیین دومین دورهٔ اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاکپشت پرنده روز یکشنبه چهارم اسفند ۹۲، همزمان با سالگرد تاسیس فروشگاه مرکزی شهرکتاب، از ساعت ۱۷ در همین فروشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این برنامه علاوه بر اهدای نشان‌های طلایی و نقره ای به بهترین کتابهای کودک و نوجوان سال ۱۳۹۱، جشن امضای کتاب‌های راه یافته به فهرست لاکپشت پرنده نیز برگزار می شود.

به گفته مژگان امجد، این برای دومین سال است که نشان لاکپشت پرنده پس از داوری و ارزیابی کتاب‌های سال گذشته اهدا می شود و به همین منظور قرار است بریدن کیک دوسالگی لاکپشت پرنده نیز بخشی از مراسم باشد.

مهدی حجوانی مدیرمسئول پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان نیز گفت: در دومین دوره اهدای نشان‌های لاکپشت پرنده علاوه بر اهدای نشان به برگزیدگان یک سال، بیش از ۵۰ نویسنده، تصویرگر و مترجم که کتاب‌هایشان در سال گذشته با درجات مختلف به فهرست لاکپشت پرنده راه یافته است، برای امضای کتاب‌هایشان به شهرکتاب می‌آیند.

مهدی حجوانی هم جنین گفت: لاکپشت پرنده در نخستین سال برگزاری به صورت فصلی جشن امضا برگزار می‌کرد، اما امسال روال برگزاری جشن امضا تغییر کرد و با اینکه تدوین فهرست به صورت فصلی بود، در چند نوبت به صورت جشن‌های ماهانه برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ماهانه شدن جشن امضای لاکپشت پرنده نشان داد که جشن امضاهای فصلی مناسب‌تر است، از آغاز سال آینده جشن امضاهای لاکپشت پرنده به صورت مرتب و فصلی برگزار خواهد شد.

علی اصغر سیدآبادی سخنگوی هیات داوران فهرست لاکپشت پرنده اعلام کرد: در آیین دومین دورهٔ اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاکپشت پرنده، از دو پیشکسوت کتاب کودک و نوجوان که به پیشرفت ادبیات، تصویرگری و کتاب کودک و نوجوان ایران کمک کرده‌اند، با اهدای نشان ویژه تقدیر خواهد شد.

وی افزود: این دو تن از میان بیش از ۱۵ چهره ادبیات کودک و نوجوان که معیارهای اولیه لاکپشت پرنده را دارا بودند، پس از بحثو بررسی با رای هیات داوران انتخاب شده‌اند.

وی هم چنین گفت: لاکپشت پرنده سه نوع نشان دارد؛ نشان طلایی و نشان نقره‌ای که به نویسندگان، مترجمان یا تصویرگران کتاب‌های برگزیده اهدا می‌شود و نشان ویژه که نشانی مسی است و به پیشکسوتان کتاب و ادبیات کودک ایران اهدا می‌شود.

سیدآبادی گفت: هیات داوران لاکپشت پرنده، اصول، معیار‌ها و شیوه نامه اجرایی فهرست و اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای را اعلام کرده‌اند و طبق این شیوه نامه برای اینکه یک کتاب به مرحله نامزدی نهایی برسد باید رای اکثریت داوران را کسب کرده باشند. بر این اساس کتاب‌هایی که بیش از دو سوم آرا را کسب کرده باشند، نشان طلا و کتاب‌هایی که دو سوم داوران حاضر در جسله به آن رای داده باشند، موفق به دریافت نشان نقره خواهند شد.

وی افزود: در این دوره ۱۰ کتاب کودک و نوجوان(ترجمه و تالیف) شامل رمان، داستان، کتاب تصویری و کتاب‌های آموزشی، به عنوان نامزد معرفی شده‌اند که اسامی آن‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

به گفته وی، معصومه انصاریان، محمود برآبادی، شکوه حاجی نصرالله، شیوا حریری، عذرا جوزدانی، شادی خوشکار، علی اصغر سیدآبادی، حسین شیخ الاسلامی، مریم محمدخانی، مسعود ملک یاری، گیسو فغفوری، حدیثغلامی و مهدی یوسفی عضو هیات داوران دومین دوره لاکپشت پرنده هستند.

در پایان هر سال از میان کتاب‌های بهترِ فهرست، بهترین‌ها انتخاب و نشان طلایی و نقره‌ای می‌گیرند. فهرست لاکپشت پرنده با حمایت و پشتیبانی موسسه شهرکتاب و مجله پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تدوین می‌شود. این فهرست هر فصل به ضمیمه مجله پژوهشنامه منتشر و کتاب‌های آن در فروشگاه مرکزی شهر کتاب و برخی دیگر از کتابفروشی‌ها عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز