خبرگزاری کار ایران

احمد تهوری و محمدهاشم اکبریانی:

باید به شجاعی صائین وقت داد تا خودش را نشان بدهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۸۸

پیشینه‌ی افراد مهم است ولی تغییر را باید در رفتار آدم‌ها جستجو کرد، نه در اسم و رسم‌شان / به عنوان یک مرکز نشر خصوصی این انتخاب را پذیرفته‌ایم و از این به بعد باید منتظر دید رفتار شجاعی صائین با اهالی نشر چگونه خواهد بود.

ایلنا: اگرچه انتصاب علی شجاعی صائین(رییس سابق اداره‌ی کتاب) به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی(اداره کتاب سابق) از سوی برخی از اهالی نشر و قلم تا حدودی عجیب به نظر آمده و انتظار نداشته‌اند مدیر فرهنگی که سابقه کار با دولت‌های قبلی را داشته، در دولت تدبیر و امید پستی به این حساسی را اختیار کند اما برخی نیز معتقدند باید به شجاعی صائین وقت داد.

احمد تهوری(مدیر روابط‌عمومی نشر ققنوس) با این رویکرد به خبرنگار ایلنا گفت: درست است که آقای شجاعی صائین سابقه‌ی مدیریت بر خانه‌ی کتاب و نشریاتی چون کتاب هفته و کتاب‌های ماه را در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد داشته، اما من فکر می‌کنم باید به او وقت داد.

وی ادامه داد: شجاعی صائین باید در چارچوب برنامه‌های آقای روحانی و علی جنتی(وزیر ارشاد) قرار گیرد و نگاه‌ خود را در برخورد با حوزه‌ی نشر و مباحثممیزی و… با چارچوب‌ها و اهداف این دولت هماهنگ کند. از طرفی فکر می‌کنم سیدعباس صالحی(معاون امور فرهنگی ارشاد) و علی جنتی(وزیر ارشاد) آنقدرها از هوش سیاسی و فرهنگی برخوردار هستند که تصمیم‌شان را به رسمیت بپذیریم.

تهوری خاطرنشان کرد: البته پیشینه‌ی افراد مهم است ولی به نظر من تغییر را باید در رفتار آدم‌ها جستجو کرد، نه در اسم و رسم‌شان. ما به هر حال به عنوان یک مرکز نشر خصوصی این انتخاب را پذیرفته‌ایم و از این به بعد باید منتظر بود تا رفتار و عملکر شجاعی صائین مثلا در یک بازه‌ی ۶ ماهه مورد ارزیابی قرار گیرد. آن وقت می‌شود گفت حضور ایشان باعثناامیدی شده یا امیدوارکننده بوده است.

محمدهاشم اکبریانی(نویسنده و روزنامه‌نگار) نیز نظر مشابهی دارد و معتقد است نباید براساس گذشته، آینده را قضاوت کرد.

او ضمن انتقاد به پرونده‌ی اداره‌ی کتاب در ماه‌های اخیر به خبرنگار ایلنا گفت: مسوولان ارشاد تا به امروز حرف و عمل‌شان با هم فرق داشته و وعده‌هایی داده‌اند که محقق نشده؛ وعده‌هایی مثل برداشتن ممیزی، سپردن آن به ناشرن، بازگشایی نشر چشمه و…

اکبریانی ضمن بیان این مطلب که صرفا با نام تغییر نام یک اداره نمی‌توان تحول ایجاد کرد؛ افزود: آنچه که مهم است بازنگری در اهداف و رجوع کردن به و برنامه‌هایی‌ست که وعده‌ی آن در دولت جدید داده شده است. در این راستا باید دید آقای شجاعی صائین تا چه اندازه در مسیر تحقق این مطالبات گام برخواهد داشت.

وی گفت: بنابراین از گذشته‌ی افراد، امروز‌شان را داوری نمی‌کنم و معتقدم باید چند ماهی به شجاعی صائین وقت داد. پیش‌داوری کردن منصفانه نیست و از نظر من آنچه که اهمیت دارد، برنامه‌ها و اهداف هستند، نه خود افراد.

این نویسنده ادامه داد: صبر می‌کنیم تا آقای شجاعی صائین روی کار بیاید. آن وقت منتظر می‌مانیم ببینیم مطالبات‌مان در چه سطح و کیفیتی دنبال خواهد شد. مثلا اینکه آقای رییس جمهور گفته نویسندگان ممنوع‌القلم به صریح‌القلم تبدیل شده‌اند، باید نتیجه‌ی عملی‌اش را در رفتار اداره‌ی کتاب جدید مشاهده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز