خبرگزاری کار ایران

مدیر انتشارات مازیار خبر داد؛

نامه‌ی من به صالحی هم بی‌نتیجه ماند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۳۳

منتشر نشدن جلد دوازده فرهنگ کوچه به نوعی چرخ اقتصادی این مجموعه را متوقف کرده است زیرا بدون شک انتشار این جلد، می‌توانست حتی روی فروش جلد‌های قبلی تاثیر مثبت بگذارد.

ایلنا: مهرداد کاظم‌زاده(مدیر انتشارات مازیار) که امتیاز انتشار کتاب‌های کوچه زنده‌یاد احمد شاملو را در اختیار دارد، از بی‌نتیجه ماندن درخواست تجدید‌نظرش درمورد بازبینی حرف " چ " از این فرهنگ مشهور خبر داد.

وی به خبرنگار ایلنا گفت: بعداز اینکه وزیر ارشاد قول بازبینی مجدد کتاب‌های توقیفی و معوق مانده را داد، طی نامه‌ای از سیدعباس صالحی؛ معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد؛ درخواست کردم تا با انتشار جلد دوازده این فرهنگ ارزشمند که حرف " چ " را شامل می‌شود؛ موافقت کند اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

کاظم‌زاده ادامه داد: گویا جناب صالحی از اداره‌ی کتاب گزارشی درمورد این کتاب خواسته و مسوولان همان گزارش پیشین را با همان کم و کیف به دست ایشان رسانده‌اند و نتیجه همان شده که بوده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های قبلی درمورد جلد دوازده کتاب‌کوچه که محمد الهیاری فومنی(مدیرکل وقت اداره‌ی کتاب) انتشار این کتاب را منوط به نظر فرهنگستان زبان و ادب فارسی کرده بود، اظهار داشت: تلویحا به من اطلاع دادند که نظر فرهنگستان که جناب حدادعادل در راس آن قرار دارد، منفی بوده! اما من بعدها شنیدم که آقای ابوالحسن نجفی(یکی از اعضای فرهنگستان) گفته که او و کارشناسان این فرهنگستان با انتشار حرف " چ " موافق‌ بوده‌اند. با این حساب شاید تنها مخالف، شخص آقای حدادعادل باشد.

کاظم‌زاده ضمن بیان این مطلب که " این توقف طولانی مدت، زیان‌های زیادی را به نشر مازیار وارد کرده "، گفت: منتشر نشدن جلد دوازده این فرهنگ، به نوعی چرخ اقتصادی این مجموعه را متوقف کرده است زیرا بدون شک انتشار این جلد، می‌توانست حتی روی فروش جلد‌های قبلی تاثیر مثبت بگذارد.

وی اضافه کرد: شرایط موجود باعثشده خیلی از علاقه‌مندان تصور کنند این مجموعه به اتمام رسیده و دیگر منتشر نمی‌شود. در حالی که همچنان بخش قابل توجهی از فیش‌های دست‌نویس زنده‌یاد شاملو موجود است که قطعا مجلدهای متعددی را شامل می‌شود. اما فعلا لنگِ جلد دوازدهم هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز