خبرگزاری کار ایران

در تودیع و معارفه مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح شد:

قصد داریم به‌عنوان هماهنگ‌کننده عمل کنیم / راه‌اندازی کمپانی‌های تئاتری و تئاترشهر استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۷۹

جمع منابعی که برای پیشبرد برنامه‌ها در اختیار خواهیم داشت به رقم ۱۰ میلیارد نمی‌رسد. / حمایت از تولیدات تئاتری با همین بودجه اندک نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

مراسم تودیع و معارفه سومین مدیرکل جدید هنرهای نمایشی کشور؛ امروز دوشنیه(۲۷ بهمن ماه) با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری، معاونان و جمعی از هنرمندان تئاتر در مجموعه تئاترشهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی شفیعی در این جلسه؛ برگزاری این مراسم در روزهای پیروزی انقلاب را به فال نیک گرفت و گفت: امیدوارم در مدت کوتاه مدیریت بنده امور به شکلی پیش برود که بعدا با شنیدن نام من خاطرات خوشی به اذهان متبادر شود و خدایی ناکرده حسرت نداشته باشیم.

او ادامه داد: البته توضیح بیشتر درباره برنامه‌ها را به زمانی واگذار می‌کنم تا مجال گفتگوی بیشتر و نزدیک شدن تطبیق آنها با شرایط عملیاتی وجود داشته باشد.

شفیعی سپس به تبیین بخشی از برنامه‌های خود پرداخت و اظهار کرد: دوستان قرار نیست با حضور من اتفاق معجزه‌آسایی رخ دهد. همه ما نسبت به امکانات کم هنرهای نمایشی در مقایسه با ظرفیت و استعدادهای موجود مطلع هستیم. در این دوره قرار است از ظرفیت‌ها استفاده بیشتری کنیم و همه همراه یکدیگر اتفاق‌های خوبی رقم بزنیم.

این مدیر با تاکید بر اینکه تئاتر ایران بسیار بالنده است؛ ادامه داد: در جشنواره‌ای که گذشت ۸۰ درصد کارگردان‌ها کمتر از ۴۰ سال سن داشتند و این نشان دهنده میزان ظرفیت موجود است که باید برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

او افزود: سنین مختلف اتفاق‌های خوبی در تئاتر ما رقم زده است اما همانطور که اشاره کردم در این سی سال گذشته زیرساخت‌ها متناسب با این ظرفیت‌ها رشد نکرد.

شفیعی؛ مدیران پیش از خود را از یاد نبرد و تصریح کرد: جا دارد از تمام مدیرانی که قبل از ما در این جایگاه قرار گرفتند و بسیار دلسوزانه قصد خدمت و اعتلای جایگاه هنرهای نمایشی کشور را داشتند؛ تشکر کنم. امروز قرار بود آقای مسافرآستانه هم در این جلسه حضور داشته باشند اما به دلیل شرکت در برنامه‌ دیگری متاسفانه چنین امکانی فراهم نشد.

مدیرکل جدید هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: معتقدم جریان جدید تئاتر که به کمک جریان‌های با اصالت این هنر شکل گرفته است؛ بسیار با انرژی‌تر از من در سیستم مدیریتی دولتی و بسیار خلاق‌تر از ما کار خواهند کرد.

شفیعی با بیان اینکه تشکیلات تئاتر ما نباید به مدیریت دولتی اکتفا کند؛ ادامه داد: معتقدم باید برای راه‌اندازی و فعال شدن کمپانی‌های کوچکتر تئاتر تلاش کنیم و با جریان‌هایی مواجه باشیم که مسائل را بی‌نیاز از دولت در دل خود اداره کند و پیش ببرد. در این مدت هم اتفاق‌های خوبی افتاده و هنرمندانی این ضرورت را احساس کرده‌اند. ما هم در این مسیر گام برمی‌داریم و قصد داریم بیشتر به عنوان هماهنگ‌کننده و کارگزار در خدمت دوستان باشیم.

او به صحبت‌های علیرضا نادری در ارتباط با مسئولیت پذیری در مدیریت اشاره کرد و گفت: طی جلسه‌های گوناگونی که با ایشان و دیگر هنرمندان داشتم که قطعا با دیگر هنرمندان هم خواهم داشت؛ آقای نادری را فردی بسیار دلسوز و مسئولیت‌پذیر دیدم. این ویژگی است که در تئاتر ما وجود دارد و من امیدوارم همینطور که امروز همه با حضورشان من را به حمایت‌های خود دلگرم کردند در ادامه راه نیز برای برطرف کردن مسائل همراهی کنند.

این مدیر درباره وضعیت بد بودجه هنرهای نمایشی صحبت کرد و گفت: جمع منابعی که برای پیشبرد برنامه‌ها در اختیار خواهیم داشت به رقم ۱۰ میلیارد نمی‌رسد و ما با درنظر گرفتن این واقعیت باید برنامه‌ریزی کنیم. البته معتقدم حمایت از تولیدات تئاتری باید در همین بودجه اندک نیز لحاظ شود و به هیچ وجه نباید حمایت از تولید آثار هنری را فراموش کنیم.

شفیعی بخش دیگر صحبت‌های خود را به تئاتر استان‌ها اختصاص داد و گفت: ایجاد تئاتر شهر در مراکز استان‌ها از اولویت‌های ما خواهد بود که البته قبلا نیز فعالیت‌هایی در این رابطه صورت گرفته است. همچنین طرحی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده که انشاءالله پس از تصویب با توان بیشتر به سمت احداثیا تاسیس تئاتر شهر استانها که پشتوانه مهم تئاتر کشور هستند؛ حرکت کنیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در پایان بیان کرد: به این امید که تئاتر استان‌های ما بیش از پیش مخاطب داشته باشد و مخاطب تربیت کند. معتقدم اساسنامه انجمن‌های نمایشی استان‌ها باید تغییر کند که قطعا با کمک شما هنرمندان پیش خواهیم رفت.

حسین پاکدل، علیرضا نادری، مرضیه برومند، اردشیر صالح‌پور، علی مرادخانی(معاون امور هنری)، ایرج راد و محمود عزیزی ازجمله هنرمندان و مدیرانی بودند که صبح امروز و پیش از برگزاری رسمی مراسم تودیع و معارفه مهدی شفیعی درباره شرایط تئاتر و انتخاب اتفاق افتاد صحبت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز