خبرگزاری کار ایران

محمودرضا رحیمی در گفتگو با ایلنا:

باید ترس از نگاه تخصصی و سازمانی را کنار بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۲۶

کاندید حضور در هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر می‌گوید در صورتیکه هنرمندان تئاتر ترس‌های گذشته را کنار بگذارند با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مهم مثل انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد نقش موثر ایفا کنند.

محمود رضا رحیمی(مدرس و بازیگر تئاتر) که قصد دارد به عنوان کاندید حضور در هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر در انتخابات امروز شرکت کند؛ اظهار امیدواری کرد اعضا به انتخابات نگاه باندی و گروهی نداشته باشند و فقط با هدف تامین منافع جمعی در این رای‌گیری شرکت کنند.

محمدرضا رحیمی در گفتگو با ایلنا؛ به توضیح دلایل تصمیم خود پرداخت و گفت: پژوهش و آموزش و همچنین تلاش برای کنار گذاشتن ترس‌های گوناگون که طی سالیان متمادی محدودیت‌های زیادی برای فعالیت‌ موثر هنرمندان تئاتر ایجاد کرده است از جمله عوامل مهم برای اعلام کاندیداتوری شرکت در انتخابات هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر بود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: معتقدم زمانه نسبت به گذشته تغییراتی زیادی داشته و ما می‌توانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که اهالی تئاتر حتی در انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش موثر ایفا کنند، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی یا معاون امور هنری که جای خود دارد. اما همواره عنوان می‌شود اگر فلان نظر را بیان کنیم موقعیت خانه تئاتر به خطر می‌افتد یا خانواده تئاتر آسیب می‌بیند.

او افزود: می‌دانم خانه تئاتر یک موسسه فرهنگی – هنری است و به همین علت انتظار زیادی هم نیست. احساس می‌کنم به دلیل ناآگاهی درباره مسائل سازمانی تئاتر نگرانی‌هایی وجود دارد اما قطعا با برنامه‌ریزی می‌توانیم گام‌های موثری برداریم.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای خانه تئاتر نگاه تازه می‌پذیرند یا مقاومت می‌کنند گفت: فکر می‌کنم اعضا پذیرای دیدگاه‌های تازه هستند و معتقدم به دور از تندروی و بر هم زدن شرایط می‌توانیم امور مورد نظر را پیش ببریم. من تجربه سه دوره حضور در هیئت مدیره انجمن را دارم و می‌دانم چرا گاهی در خانه تئاتر شاهد اتفاق هستیم و در مواردی هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این کارگردان به اثرگذاری انجمن بازیگران در پیشرفت برنامه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: انجمن بازیگران با حدود ۱۳۰۰ عضو در پیشرفت برنامه‌های خانه تئاتر اهمیت بسیاری دارد و اگر بتوانیم مسائل را به درستی با عزیزان در میان بگذاریم قطعا حرکت منسجمی اتفاق خواهد افتاد.

بازیگر نمایش «مرگ فروشنده» در پاسخ به این سوال که چه اندازه به همراهی اعضای جدید هیئت مدیره خانه تئاتر امیدوار است، بیان کرد: روی تجربه گروهی که به هیئت مدیره خانه تئاتر راه یافت حساب می‌کنم. در خانه تئاتر عده‌ای کار بدون مزد انجام می‌دهند و عده‌ای هم به این دلیل که مشغول فعالیت برای موسسه فرهنگی هستند دستمزد می‌گیرند؛ هر دو گروه هم انتظاراتی دارند. اما معتقدم در این میان هیچگاه به نظر افرادی که بدون چشم‌داشت کار صنفی انجام داده‌اند توجه نشده است.

او تصریح کرد: می‌دانم با حضور دوستان جدید اتفاقات بهتری در هئیت مدیره خانه تئاتر رخ می‌دهد، اما در طول سال گذشته حتی یک مورد پیامک هم دریافت نکردم که چه اتفاقی در جریان است و احیانا اگر نظری وجود داشت به دوستان اعلام کنم. این مسئله‌ای است که طی سال‌های گذشته همواره وجود داشته و فقط در پایان سال به ما می‌گویند چه تعداد جلسه برگزار شده و احیانا چه تصمیم‌هایی گرفته شد.

رحیمی در پایان با تاکید بر اینکه همه اعضای خانه تئاتر باید همراه هم به سوی تصمیم درست حرکت کنند گفت: امیدوارم انتخابات امروز به دور از باندبازی اتفاق بیفتد و دوستانی که در رای گیری شرکت می‌کنند پیشرفت جمعی و منافع خانواده تئاتر را مد نظر قرار دهند. اگر قرار است به سوی مسائلی مانند خصوصی‌سازی در تئاتر حرکت کنیم باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و هیچگاه منتظر اداره کل هنرهای نمایشی نمانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز