خبرگزاری کار ایران

مسعود کیمیایی:

سایه سرطان بر سر تهران افتاده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۲۰

مسعود کیمیایی با حضور در تماشاخانه ایرانشهر زنگ افتتاح نمایش «دو دلقک و نصفی» به کارگردانی جلال تهرانی را به صدا درآورد.

مراسم آغازین نمایش «دو دلقک و نصفی» به کارگردانی جلال تهرانی روز گذشته ۱۲ آذرماه با زنگ مسعود کیمیایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ این مراسم با حضور هنرمندانی چون فریندخت زاهدی، قاسم زارع، شیرین یزدانبخش، بهزاد صدیقی و… با اجرای احسان کرمی ساعت ۲۰ آغاز شد.

احسان کرمی ضمن اشاره به نمایشنامه‌خوانی همین متن توسط مسعود کیمیایی، گفت: سال گذشته همین موقع مسعود کیمیایی، نمایشنامه را به خاطر حمایت از مجید بهرامی، کارگردانی کرد. به همین دلیل وی زنگ افتتاح نمایش را به صدا درمی‌آورد.

جلال تهرانی کارگردان نمایش «دو دلقک و نصفی» ضمن تشکر از کیمیایی که با وجود بیماری، حاضر به شرکت در جلسه شده، یادآور شد: مسعود کیمیایی به خاطر بیماری، هر ساعت باید یک آمپول بزند و در فاصله دو تزریق، لطف کرده و برای افتتاح نمایش ما به اینجا آمده است.

تهرانی با ذکر این نکته که تا چند ساعت قبل هم درگیر نصب دکور بوده، ‌اظهار داشت: من تا به حال با مراسم گشایش نمایش در این مجموعه مواجه نبوده‌ام و خیلی با شرایط آن آشنایی ندارم اما یک نکته را باید درخصوص کارکنان ایرانشهر بگویم که شریک دانستن خود در تبعات مثبت یا منفی یک نمایش از خصوصیاتی است که خوشبختانه در اینجا دیدم؛ همه اعضای این مجموعه، نمایش را متعلق به خودشان می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخاب بازیگرانش تصریح کرد: من در همه نمایش‌هایم، بازیگر معروف نداشته‌ام اما همه، بازیگران خوبی بوده و هستند. من بازیگر خوب دارم اما معروف نه!

جلال تهرانی درخصوص اینکه تئاتر خود را آماتوری می‌نامد، توضیح داد: تیاتر ما آماتوری است نه به این معنی که حرفه‌ای نیست؛ اینکه تئا‌تر آماتوری چه مختصاتی دارد؛ بحثی مفصل است که از حوصله این جمع خارج است. می‌توانم بگویم تئا‌تر آماتوری در حالی که به جزییات اهمیت می‌دهد، به حضور تماشاگر وابسته است. حضور تماشاگر تمرکز و آمبیانس خودش را می‌آورد و بازیگران شروع به یافتن مختصات خود در جهان نمایش می‌کنند. تک تک تماشاگران، در شکل‌گیری یک نمایش مؤثرند.

احسان کرمی، مجری تلویزین و بازیگر تئاتر در ادامه سخنان جلال تهرانی و همزمان با ورود مسعود کیمیایی اظهار داشت: حدود سه سال است مراسم افتتاح نمایش‌ها در این مجموع برگزار می‌شود؛ آدم‌های بزرگی همیشه برای افتتاح آمده‌اند؛ اما حضور کیمیایی از جنس دیگری است؛ چه به لحاظ محبوبیت و چه به لحاظ واکنشی که نسبت به جامعه هنری نشان داده‌اند. ایشان سال گذشته با نمایشنامه‌خوانی به نفع مجید بهرامی، نشان دادند حضور و شأن هنرمند برایش مهم است؛ گرچه ما مجید بهرامی را از دست دادیم اما حضور چهره‌های سینمایی به این قضیه را به فال نیک می‌گیریم.

مسعود کیمیایی هم با حضور در مقابل مردمی که از سه ساعت قبل از حضورش، در لابی تماشاخانه ایرانشهر حضور یافته بودند، اظهار داشت: من خیلی حالم خوب نیست؛ متأسفانه سایه سرطان بر سر تمام مردم شهر تهران، افتاده و به جان همه ما صدمه زده است. دلم می‌خواهد مسوولین به فکر بیفتند و لحاف مرگی(سرطان) که روی شهر افتاده را جمع کنند.

مسعود کیمیایی سپس به رسم یادگار پوستر نمایش «دو دلقک و نصفی» را امضا کرد و زنگ گشایش نمایش را به صدا درآورد.

نمایش «دو دلقک و نصفی» هر شب به جز شنبه ساعت ۲۰ در سالن ناظرزاده مجموعه ایرانشهر با مدت زمان ۷۰ دقیقه روی صحنه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز