خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگردان جوان از وضعیت سالن‌های خصوصی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۴۲

کشفی: امیدوارم به شرایطی برسیم که تمام سالن‌های موجود در پایتخت از حداقل‌ها برخوردار باشند و گروه‌ها با استرس کمتر کار را دنبال کنند.

کارگردان نمایش «تقصیر پزشک پوشالی» از شرایط نامساعد ارائه خدمات در بعضی سالن‌های نمایشی پایتخت گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کشفی که سال گذشته نمایش «پزشک پوشالی» را در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برد؛ درباره تصمیم خود برای اجرا مجدد این نمایش در سالن خصوصی اظهار داشت: این نمایش سال گذشته در شرایطی به صحنه رفت که با استقبال زیادی مواجه شد اما معتقد بودم به دلیل دوری مسیر بعضی علاقه‌مندان برای رسیدن به فرهنگسرای نیاوران همچنان عده‌ای امکان تماشای کار را پیدا نکردند، پس به سالنی خصوصی در مرکز شهر آمدم که این امکان برای تعداد بیشتری فراهم شود.

این کارگردان جوان به وضعیت نابسامان سالن‌های نمایش شناخته شده دولتی و نیمه خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: مرکز تئاتر مولوی که در دست بازسازی است، بعضی سالن‌های تئاتر شهر هم که بدون اطلاع قبلی همین سرنوشت را پیدا کردند و دیگر سالن‌های این مجموعه به ما نخواهد رسید؛ همچنین تماشاخانه ایرانشهر هم متعلق به افراد خاصی است که شما می‌دانید هر سال قطعا یک اجرا در این محل خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در این شرایط راهی جز اجرا در یک سالن خصوصی باقی نمی‌ماند و برای نخستین بار تصمیم گرفتم چنین تجربه‌ای را پشت سر بگذارم. تمام سختی‌های کار را هم به جان خریده بودم اما تصور نمی‌کردم کار تا این حد دشوار باشد. نمایش ما از ۳۰ شهریورماه در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه رفت اما تا امروز که حدود ۱۴ روز از اجرا می‌گذرد کوچکترین خبری در رسانه‌ها کار نشده و ما از نظر محل فروش بلیت، آکوستیک صدا و تبلغیات با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

کشفی به دشواری‌های اداره یک سالن خصوصی و بالا بودن هزینه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این را قبول دارم که هزینه نگهداری از چنین مجموعه‌هایی بالا خواهد بود اما گروه‌ها هم برای فروش بیشتر و طبعا پرداخت هزینه بالاتر از آنچه در قرارداد آمده به کمک سالن نیاز دارند. اگر قرار باشد کارگردان تمام امور را برعهده بگیرد یا نگرانی‌های متعدد داشته باشد آزار می‌بیند که مانع پیشرفت است.

وی در انتها اظهار داشت: امیدوارم به شرایطی برسیم که تمام سالن‌های موجود در پایتخت از حداقل‌ها برخوردار باشند و گروه‌ها با استرس کمتر کار را دنبال کنند. این عامل موجب می‌شود مخاطب در یک شرایط مناسب به تماشای آثار بنشینند و حداقل از نظر کیفیت ارائه خدمات شاهد ریزش تماشاگر نباشیم.

نمایش «تقصیر پزشک پوشالی» تا دوم آبان، هر روز ساعت ۱۹ در تماشاخانه سه نقطه واقع در بلوار کشاورز، کوچه کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، روی صحنه می‌رود.

نمایش «تقصیر» نوشته فرهاد آییش است و زندگی زن و شوهری در جامعه ایران را تصویر می‌کند، زن و شوهری که کنار یکدیگر هستند اما دلشان با هم نیست.

«پزشک پوشالی» داستان بیماری را روایت می‌کند که به لحاظ روحی روانی مشکل دارد. این بیمار وقتی برای درمان به مطب مراجعه می‌کند، مشخص می‌شود پزشک وضعیت بدتری دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز