خبرگزاری کار ایران

فضای باز ایرانشهر میزبان روزه‌داران می‌شود

کد خبر : ۱۸۵۹۸۵

برنامه‌های فرهنگی و هنری تا ۲۳ تیر ماه هر شب ساعت ۲۱ تا ۲۳ در ضلع جنوبی باغ هنر اجرا می‌شود.

مجموعه خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر، باتوجه به اهمیت زنده نگاه داشتن آیین‌ها و سنت‌های ایرانی و اسلامی، تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی و هنری، همچون اجرای موسیقی اقوام، پرده‌خوانی، ترنابازی، شاهنامه‌خوانی، مولودی‌خوانی و… برپا می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ این برنامه‌های فرهنگی و هنری تا ۲۳ تیر ماه هر شب ساعت ۲۱ تا ۲۳ در ضلع جنوبی باغ هنر اجرا می‌شود.
هچنین طبق برنامه ریزی به عمل آمده مراسم لیالی قدر در فضای باز باغ هنر در شب‌های ۱۹،۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌هایی از جمله نقالی، مداحی و سخنرانی از ساعت ۲۳ برای حضور هنر دوستان و هنرمندان طراحی شده است.

این تماشاخانه از ۲۵ تا ۳۰ تیرماه در لیالی قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در بخش اجرای صحنه‌ای هیچگونه برنامه‌ای ندارد و آثار نمایشی روی صحنه در سالن‌های این مجموعه نمایشی تا ۳۰ تیرماه اجرا نخواهند شد.

نمایش «دل سگ» به کارگردانی محمد یعقوبی از جمله آثار روی صحنه در تماشاخانه ایرانشهر است که از ۳۰ تیرماه هر شب ساعت ۲۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به اجرایش ادامه خواهد داد.

یعقوبی که این اثر را بر اساس رمان دل سگ نوشته بولگاکف - نویسنده روسی - به نگارش در آورده است در این نمایش، به داستان پروفسوری اشاره دارد که می‌خواهد سگی را به انسان تبدیل کند.

در نمایش «دل سگ» حبیب رضایی، نوید محمدزاده، آیدا کیخایی، اشکان جنابی، آوا شریفی، نیلوفر وهاب‌زادگان، سهیل قنادان و حامد پورزارع به ایفای نقش خواهند پرداخت. همچنین منوچهر شجاع طراحی صحنه نمایش را بر عهده دارد و باران کوثری به عنوان طراح لباس با این گروه نمایشی همکاری می‌کند.

با به پایان رسیدن ایام لیالی قدر و شهادت حضرت علی(ع) در دیگر سالن تماشاخانه ایرانشهر نیز در این ایام دو نمایش برگزیده هفدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی نمایش «قصر» کاری از آرمین جوان و «ناصر سعید طهرانی» کاری از داریوش رشادت از ۳۰ تیرماه اجرا می‌شوند.

نمایش «قصر» نوشته و کاری از آرمین جوان است که قصه غریبه‌ای را روایت می‌کند که وارد دهکده‌ای نا‌شناس می‌شود، مقصد او مکانی است که به آن قصر می‌گویند. اهالی دهکده همچون مامورانی وظیفه‌شناس با ترفندهای گوناگون غریبه را از هدف‌اش دور می‌کنند.

این می‌تواند تمام قصه «قصر» باشد، اما در لابه لای این قصه به ظاهر ساده شبکه پیچیده‌ای از روابط، سیاست‌ها، کنش‌ها و علت‌ها وجود دارد. تئا‌تر «قصر» تلاش می‌کند با خوانشی بینامتنی، ضمن ترکیب کنش‌ها و رویدادهای موجود در رمان و موجود در زندگی به متنی تازه و مستقل برسد. در این نمایش که هر شب ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود، بازیگرانی همچون؛ محمدرضا علی اکبری، الاهه بخشی، جعفر کرمانی، عطیه ترابی و مهدی کرمانی ایفای نقش می‌کنند.

همچنین نمایش «ناصرِ سعید طهرانی» به نویسندگی محمود احدی‌نیا و کارگردانی داریوش رشادت که تندیس نمایش‌نامه‌نویسی و تقدیر بازیگری مرد را از هفدهمین جشنواره بین المللی تئا‌تر دانشگاهی ایران دریافت کرده است، داستان یک خانواده جنوب شهری تهرانی را روایت می‌کند که فردای عروسی برادر بزرگ خانواده، مادر با تکه کاغذی مواجه می‌شود که تمام رویدادهای بعدی نمایش را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۱ با حضور محمد روشنی، پونه پارسایی، امین اسفندیار، نعیم بذرکار، ماهور الوند، در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز