خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست هم‌اندیشی تئاتر استان‌ها در اردبیل؛

مرادخانی از بدهی ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی خبر داد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۹۲

حسین طاهری: هنر تئاتر باید وابستگی خود را از نفت جدا کند و با استفاده از توانایی‌های بخش خصوصی به فکر رونق‌بخشی در این عرصه باشد.

نخستین هم اندیشی سراسری دست اندرکاران هنر نمایش استان‌های کشور با حضور علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین طاهری، مدیر کل هنرهای نمایشی ارشاد - و معاونان امروز - چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه - در شهرستان سرعین استان اردبیل افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست مرادخانی ضمن خیر مقدم به کلیه حاضرین در جلسه و تشکر به منظور برگزاری این هم اندیشی گفت: این جلسات می تواند در جهت تقابل دیدگاه‌ها و نظرات در آینده بسیار مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: در بخش تئاتر حرف های زیادی برای گفتن داریم و اگر بتوانیم این جریان را از طریق هم اندیشی ها به یکدیگر ارتباط دهیم با فضای گسترده‌ای رو به رو خواهیم بود که می‌تواند در کشور جریان ساز باشد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با نقش مدیران میانی در برقراری ارتباط بین مردم و حاکمیت عنوان کرد: همانطور که می دانید طی روزهای اخیر با مشکلاتی در اجرای عمومی نمایش " تانگوی تخم مرغ داغ " رو به رو شدیم؛ که به واسط آن هادی مرزبان کارگردان این نمایش و علی نصیریان بازیگر پیشکسوت کشور جهت ارائه توضیحات با مقامات قوه قضایی به گفت و گو پرداختند. این شیوه تعامل زمینه‌ساز شکل‌گیری ارتباطات تازه‌ای شد تا گروه‌های متفاوت علاوه بر بیان دیدگاه‌هایشان زمینه حرکت به سمت روش مند کردن برطرف شدن اختلاف آرا و سلیقه‌ها شود.

وی با بیان آنکه بی‌اعتمادی ناشی از عدم آگاهی است افزود: زمانی که شناخت و آگاهی شکل گیرد بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد. در این مسیر نخستین گام‌ها برداشته شده است تا نگرانی افرادی که دغدغه‌های فرهنگی دارند برطرف شود.

مرادخانی خاطرنشان کرد: کلیه بخش‌هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می‌کنند نسبت به تمامی ابعاد و مسایل حساسیت‌های ویژه دارند تا هیچگاه ارزش‌ها دچار خدشه نشوند. بر همین اساس می‌توان در جلسات هم اندیشی این موضوعات را مورد نقد بررسی قرار داد و به نتایج مناسبی رسید. به دست آوردن استراتژی و تکنیک‌های مناسب در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که به واسطه آنها می‌توان به سمت برنامه‌ریزی کاربردی حرکت کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه اداره هنرهای نمایشی در شکل‌گیری اتاق فکر و نشست‌های هم اندیشی امیدوارم شاهد اقدامات موثری در جهت رسیدن به اهداف موردنظر باشیم.

وی با اشاره به بررسی دلایل ایجاد بدهی در بخش تئاتر توضیح داد: ما در حوزه تئاتر با بدهی بالغ بر سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان روبه رو هستیم گفت: با بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد به دلیل فراهم نشدن زیرساخت‌های درست و عدم تخصیص بودجه صحیح این انباشت بدهی به وجود آمده است؛ در این روزها هم شاهد هستیم که هنرمندان دغدغه تشکیل شورای حمایت را دارند.

مرادخانی ادامه داد: ما حق را به آنها می‌دهیم؛ اما تشکیل شورای ساخت مساوی است با اضافه شدن دیون بیشتر برای اداره کل هنرهای نمایشی ارشاد، با این حساب بهتر است با تامل و صبر بیشتر از اضافه شدن این بدهی‌ها جلوگیری کنیم
و با اطلاع رسانی و تعامل مستمر می‌توان فضایی را ایجاد کرد تا تمام هنرمندان با آسودگی خیال به فعالیت بپردازند و نگران برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بخش تئاتر نباشند. داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی صحیح در کنار آگاهی و شناخت می‌تواند بخشی از آسیب‌های موجود را برطرف کند.

در ادامه این نشست حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی ارشاد با اظهار خرسندی از حضور در این هم اندیشی و دیدار رو در رو با روسای انجمن‌های هنرهای نمایشی اظهار داشت: ارتقا تئاتر کشور به واسطه تلاش فعالان حوزه هنرهای نمایشی است و این افراد آینه تمام نمای این اداره کل هستند.

مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر این اصل که با هم اندیشی می‌توانیم عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشیم خاطر نشان کرد: نگاه این اداره کل تنها معطوف به شهر تهران نیست.

وی ادامه داد: این جلسات باید به صورت مدون و مستمر ادامه یابد تا بتوان با همفکری چند سویه از اندیشه و تجربیات تمام افراد بهره برد. تغییر رویکرد از مطالعات ایستا به شکل پویا و فراگیر و آسیب شناسی کامل نسبت به شرایط و امکانات موجود استان‌ها از جمله اقداماتی است که می‌توان به آن پرداخت.

طاهری با تاکید بر ظرفیت و پتانسیل‌های موجود در استان‌های کشور بیان کرد: استفاده از بخش خصوصی در مرکز و استان‌ها، تعامل و همکاری با سایر نهادهایی چون آموزش عالی و آموزش و پرورش، تبادل گروه‌های تئاتری به واسطه اجرای آثار نمایشی در شهرهای مختلف و زمینه سازی برای ارتباطات بین‌المللی از جمله اقداماتی است که به آنها خواهیم پرداخت. هنر تئاتر باید وابستگی خود را از نفت جدا کند و با استفاده از توانایی‌های بخش خصوصی به فکر رونق‌بخشی در این عرصه باشد.

در این نشست افراد چون؛ محمدعلی اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل، ابراهیم گله‌دارزاده مدیر عامل هنرهای انجمن نمایش، مهدی شفیعی معاون اداری و مالی و رضا دادویی مدیر شورای ارزشیابی و نظارت و غیره حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز