خبرگزاری کار ایران

پاسخ مدیرعامل خانه تئاتر به یک سوال؛

تغییر باید قابل دفاع باشد

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۸۷۱

ایرج راد در آستانه‌ی برگزاری مجمع سالیانه‌ی اعضای خانه تئاتر برای انتخاب هیئت مدیره جدید، تلویحا فرا رسیدن زمان تغییر در ترکیب افراد هیئت مدیره فعلی را رد کرد.

ایرج راد در آستانه‌ی برگزاری مجمع سالانه انتخاب هئیت مدیره خانه تئاتر از ائتلاف‌های صورت گرفته توسط اصناف گوناگون سخن گفت و درخصوص فرا رسیدن زمان تغییر در ترکیب هئیت مدیره خانه تئاتر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل خانه تئاتر ضمن امیدواری از اینکه انتخابات سالیانه هئیت مدیره خانه تئاتر با آرامش و حضور حداکثر اعضا برگزار شود، گفت: طبق اساس‌نامه تمام افراد که عضو پیوسته کانون محسوب می‌شوند می‌توانند در این رای‌گیری شرکت کرده و خود را به کاندید مطرح کنند.

وی همچنین به تحرکات جدید تعدادی از اصناف برای جذب آراء به نفع کاندیدای مورد نظر خود اشاره کرد و ادامه داد: ممانعتی برای حضور افراد و یا تبلیغ شخص خاص وجود ندارد، چنانکه شاهد هستیم تعدادی برای جذب رای بیشتر دست به کار شده‌اند و گروه‌هایی هم با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند.

ایرج راد همچنین درباره فرد دارای صلاحیت برای اداره تشکل خانه تئاتر توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: فرد مورد نظر قطعا باید فرصت کافی برای پی‌گیری مطالبات و برنامه‌ریزی برای اعضا را در اختیار داشته باشد. باید وقت بگذارد و اگر در جلسات حضور نداشته باشد یا سر کار باشد احتمال دارد هیئت مدیره به حد نصاب نرسد که اصلا درست نیست.

وی تصریح کرد: نباید به قضایا شخصی نگاه شود و مدیرعامل باید به فکر کل جامعه تئاتری باشد.

مدیرعامل فعلی خانه تئاتر همچنین در پاسخ به نظر منتقدان مبنی بر اینکه دیگر زمان تغییر در ترکیب هئیت مدیره فرا رسیده، بیان کرد: تغییر باید قابل دفاع باشد. بحثتغییر زمانی مطرح می‌شود که شما امور را به نقطه‌ای با ثبات رسانده باشید و از این‌جا به بعد است که می‌گویید نیاز داریم دوران تازه‌ای را آغاز کنیم.

این مدیر برنامه‌های اجرا شده در دوران تصدی خود را برشمرد و افزود: حالا پس از گذشت چهارده سال از دورانی که ساختمان نداشتیم. سالن نداشتیم. بیمه تکمیلی طلایی مطرح نبود. آن زمانی که تعاونی مسکن وجود نداشت. پیش کشیدن این مباحثچه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

وی بیان کرد: ما سال‌های نخست کار خود را با ۲۰۰تومان و ۲۰۰۰تومان بودجه شروع کردیم و تمام تلاشمان ایستادن خانه تئاتر روی پای خود بود. امروز شاهدیم خانه هنرمندان پیشکسوت که بدون دریافت ریالی هنرمندان را اسکان می‌دهد راه‌اندازی شده و برخلاف زمانی که چیزی به عنوان صندوق حمایت مطرح نبود، وام‌های بلاعوض به اعضا پرداخت می‌شود.

راد در ادامه اشاره به برنامه‌های اجرا شده طی چهارده سال گذشته گفت: با توجه به خون دل‌ها و مشکلات فراوانی که شبانه روز به دوش کشیده شد تا بنای خانه تئاتر به آنچه امروز هست تبدیل شود؛ باید افرادی سر کار بیایند که دلهره حفظ خانه تئاتر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه خانه تئاتر ۱۴ سال با احترام پیش رفت و توانست روی پای خود بایستد؛ اضافه کرد: تمام آنچه خریداری شده به نام این خانه بوده و تا ابد متعلق به اعضای تشکیلات خانه تئاتر است. می‌توانستیم ساختمان جدید خانه را با مشارکت‌هایی که پیشنهاد شد هرچه سریعتر بنا کنیم، اما برای اینکه در آینده گروهی داعیه نداشته باشد، ساختمان را خشت به خشت و با صرف زمان زیاد بالا بردیم.

مدیرعامل خانه تئاتر در پایان گفت: به هر حال اگر افرادی انتخاب شوند که بتوانند این بار را به دوش بکشند من نیز تا آنجا که بتوانم همکاری می‌کنم و خدمت‌گذار خواهم بود. اما حالا که همه چیز آماده شده و بخش زیادی از مشکلات برطرف شده بگوییم زمان تغییر فرا رسیده به تنهایی کفایت نمی‌کند.

مجمع سالانه اعضای خانه تئاتر عصر امروز شنبه(۳۰ فروردین ماه) در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود. اما شروع رای گیری برای انتخاب اعضای جدید هئیت مدیره مشروط به حدنصاب رسیدن تعداد حاضران در جلسه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز