خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش «مده‌آ»:

به دریافت کمک هزینه جشنواره نیاز جدی داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۰۶

با توجه به اینکه زمان اجرای نمایش " مدآ " در قالب جشنواره تئاتر فجر نزدیک است باید هرچه سریعتر نسبت به طراحی و ساخت دکور و لباس اقدام کنیم؛ به همین دلیل به شدت نیاز داریم تا کمک هزینه مالی را دریافت کنیم.

ایلنا: میلاد نیک‌آبادی که چندی دیگر نمایش " مده‌آ " را در قالب سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌برد، از مشکلات پیش آمده برای گروه به دلیل عدم دریافت کمک هزینه عنوان شده توسط دبیرخانه جشنواره خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیک‌ آبادی با بیان اینکه جرقه اصلی نمایش بلاقاصله پس از جشنواره تئاتر فجر سال گذشته خورد، در ارتباط با نگارش متن اثر اظهار داشت: ابتدا قرار بود حمیدرضا نعیمی نمایش‌نامه را بنویسد و طرح اولیه‌ای هم نوشته شد. اما با توجه به اینکه متن‌های گروه‌ ما برای اجرا هنگام تمرین شکل می‌گیرد و آقای نعیمی به شدت درگیر تمرین نمایش سقراط بود سعادت همکاری با ایشان را پیدا نکردیم.

وی ادامه داد: به دنبال نویسنده جوانی بودیم که بتوانیم با او همکاری کنیم و از همین رو خانم سیما بنیادی توسط آقای گوران معرفی شد که کار با حضور او تا امروز ادامه داشته است.

نیک‌آبادی درخصوص زمان آغاز تمرین‌های نمایش " مدآ " و مضمون موردنظر گروه بیان کرد: از اوایل مهر کار را شروع کردیم و تمرین‌ها به چهارماه، روزی چندین ساعت ادامه داشت. در خصوص متنی که روی صحنه خواهد رفت؛ نمی‌توانم چیز زیادی بگویم و فقط به این میزان اطلاعات بسنده می‌کنم که نمایش " مدآ " ی ما پس از اتمام نمایش‌نامه اوریپید آغاز می‌شود.

کارگردان نمایش رابینسون کروزوئه همچنین به مشکلات ناشی از عدم دریافت کمک هزینه مطرح شده توسط جشنواره اشاره کرد و گفت: تا این لحظه تنها یک قسط از آنچه عنوان شده بود را دریافت کردیم و این درحالی است که مبلغ مورد نظر جواب هزینه چهار ماه تمرین گروه را هم نمی‌دهد. باید تاکید کنم که بیشتر هزینه‌های مورد نیاز تا امروز توسط گروه پرداخت شده و عدم دریافت حمایت‌های مالی عنوان شده فشار زیادی را بر دوش گروه می‌گذارد.

وی با بیان اینکه گروه به دلیل کاستی‌های مالی در شرایط بدی قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان اجرای نمایش " مدآ " در قالب جشنواره تئاتر فجر نزدیک است؛ باید هرچه سریعتر نسبت به طراحی و ساخت دکور و لباس اقدام کنیم به همین دلیل به شدت نیاز داریم تا کمک هزینه مالی را دریافت کنیم. این نه تنها مشکل من بلکه کاستی تعدادی دیگر از گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره‌ نیز محسوب می‌شود.

این کارگردان جوان در پایان به شخصیت‌های حاضر در نمایش " مدآ " اشاره کرد و گفت: کارکترهای جیسون و مدآ را به همراه ۹ شخصیت دیگر در این نمایش شاهد خواهیم بود.

نمایش " مدآ " نوشته سیما بنیادی و کارگردانی میلاد نیک‌آبادی روزهای ۸ و ۹ بهمن ماه طی دو سانس ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

پانته‌آ پناهی‌ها، مهدی صباغی، جواد پولادی، سایه کبیری، هانیه راد، مریم گرجی، ندا عقیقی، گالیا اکبری، نیکتا فقیهی، درنا رهنمایی و زهرا مولایی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

از دیگر عواملی که نیک‌آبادی را در اجرای نمایش " مده‌آ " یاری می‌رسانند؛ می‌توان به رضا گوران(مشاور متن و اجرا)، آنکیدو دارش(موسیقی)، نسیم ملکی(طراح لباس)، نورالدین حیدری ماهر(دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیر تولید)، فریاد رهنمایی(مدیر صحنه)، اسماء رمضانی(منشی صحنه)، فهیمه حکمت(عکاس) اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز