خبرگزاری کار ایران

با تجلیل بنیاد رادی از علیرضا نادری و فردوس کاویانی؛

تولد ۷۵ سالگی اکبر رادی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۲۳

در مراسم تولد اکبر رادی از ۱۰ تابلوی نقاشی بر اساس ده شخصیت زن از ۱۰ نمایش‌نامه‌هایی همچون " محاق "، " از پشت شیشه‌ها "، " منجی در صبح نمناک "، " شب روی سنگفرش خیس " و… کار ندا ثابتی رونمایی خواهد شد.

ایلنا: مراسم هفتاد و پنجمین سالروز تولد اکبر رادی روز جمعه(۱۹ مهرماه) جاری از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تالار مشاهیر تئا‌تر ایران(کنفرانس مجموعه تئا‌تر شهر) توسط بنیاد اکبر رادی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، بهزاد صدیقی(سخنگو و مدیر اجرایی بنیاد اکبر رادی)، ضمن بیان این خبر گفت: در ابتدای مراسم هفتاد و پنجمین سالروز تولد اکبر رادی دکتر عطاءالله کوپال، یکی از اعضای هیأت مدیرهٔ گزارشی از فعالیت و عملکرد بنیاد اکبر رادی در یک سال اخیر ارائه می‌کند.

به گفتهٔ او در این مراسم بخشی از نمایش نامهٔ «تانگوی تخم‌مرغ داغ» نوشتهٔ استاد اکبر رادی به کارگردانی هادی مرزبان نمایش‌نامه‌خوانی می‌شود و سپس استاد پیمان سلطانی بخشی از قطعه‌ای از اهنگ خود را بر اساس سخنرانی " انسان ریخته " اکبر رادی برای علاقه‌مندان اجرا خواهد کرد.

مدیر اجرایی بنیاد اکبر رادی در ادامه یادآور شد: اجرای یک قطعه موسیقی توسط گروه موسیقی گیلان و پخش فیلم مستندی دربارهٔ استاد اکبر رادی از هنرمندان گیلان از دیگر بخش‌های این مراسم است.

این نمایش‌نامه نویس و منتقد دربارهٔ دیگر برنامه‌های این مراسم گفت: همچنین گروه موسیقی کودکان و نوجوانان جمعیت خیریهٔ امام علی(ع) قطعه شعری را در خصوص استاد رادی دکلمه خواهند کرد.

سخنگوی بنیاد اکبر رادی اضافه کرد: در این مراسم پس از سخنرانی یکی از استادان تئا‌تر دربارهٔ شخصیت هنری اکبر رادی، از علیرضا نادری به عنوان یک نمایش‌نامه نویس اجتماعی پیشرو و فعال و همچنین از فردوس کاویانی به پاس سال‌ها فعالیت و بازی در بسیاری از نمایش‌هایی که از آثار این نمایش‌نامه نویس به روی صحنه رفته است تجلیل و قدردانی می‌شود.

صدیقی در پایان گفت: در مراسم تولد اکبر رادی از ۱۰ تابلوی نقاشی بر اساس ده شخصیت زن از ۱۰ نمایش‌نامهٔ " محاق "، " از پشت شیشه‌ها "، " منجی در صبح نمناک "، " شب روی سنگفرش خیس "، " پایین گذر سقاخانه "، " پلکان "، " ملودی شهر بارانی "، " شب به خیر جناب کنت "، " خانمچه و مهتابی " و " لبخند باشکوه آقای گیل " که ندا ثابتی، از نمایش‌نامه نویسان جوان نقاشی کشیده است، در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این مراسم با همکاری مجموعهٔ تئا‌تر شهر برگزار می‌شود و ورود نمایش‌نامه نویسان، نمایندگان رسانه‌های جمعی و علاقمندان در آن آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز