خبرگزاری کار ایران

نهادینه کردن تئاتر بومی و منطقه‎ای جزو سیاست‎های جشنواره‎ها است

کد خبر : ۱۰۸۳۳۴

هر استانی که بتواند فرهنگ‎ها و آداب و رسوم منطقه خود را در ارائه آثار به نمایش درآورد شانس بیشتری برای راهیابی به دوره‎های بالاتر خواهد داشت

ایلنا: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: یکی از مهمترین اهداف جشنواره تئاتر گلستان بهره‎گیری از ظرفیت نویسندگان و هنرمندان بومی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، ابوالحسن امامی در حاشیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره‎های تئاتر استانی مقدمه‎ای برای رسیدن به مراحل بالاتر از جمله منطقه‎ای و بین‎المللی فجر است.

وی با بیان اینکه هر استان بر اساس استعداد و ظرفیتی که دارد به مراحل منطقه‎ای و بین‎المللی راه پیدا خواهد کرد، افزود: جشنواره بین‎المللی تئاتر فجر یکی از جشنواره‎های معتبر است که راهیابی به آن زمینه‎ای برای رونق تئاتر خواهد بود و هر یک از استان‎ها برای رقابت و محک سطح خود در این جشنواره‎ها شرکت می‎کنند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نهادینه کردن تئاتر بومی و منطقه‎ای را جزو سیاست‎های جشنواره‎ها برشمرد و اذعان کرد: هر استانی که بتواند فرهنگ‎ها و آداب و رسوم منطقه خود را در ارائه آثار به نمایش درآورد شانس بیشتری برای راهیابی به دوره‎های بالاتر خواهد داشت.

امامی بیان داشت: نفرات برگزیده بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان گلستان به مرحله منطقه‎ای راه پیدا خواهند کرد.

وی پیشینه گلستان را در اجرای تئاتر مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‎ها و استعدادهای استان برای پیشبرد این هنر کمک گرفت تا بتوانیم به جایگاه خوبی در این زمینه برسیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه جشنواره تئاتر بعد از چهار روز به کار خود پایان می‎دهد، اظهار داشت: هفتم مهرماه مراسم اختتامیه جشنواره با حضور مهمان ویژه داود رشیدی در گلستان برگزار خواهد شد.

امامی افزود: به منظور ارتقای کیفی تئاتر استان پس از اجرای هنرهای نمایشی جلسه نقد و بررسی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

وی استقبال از این جشنواره را نسبت به سال‎های گذشته گسترده‎تر خواند و بیان داشت: حضور برای عموم در این جشنواره آزاد است که امیدواریم این استقبال در روزهای آینده افزایش پیدا کند.

بیست و چهارمین جشنواره تئاتر گلستان چهارم تا هفتم مهرماه با حضور هنرمندان استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز