خبرگزاری کار ایران

برای رسیدگی به مشکلات به وجود آمده برای چند گروه تئاتر آزاد؛

نماینده وزارت ارشاد برای رایزنی با قوه قضائیه تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۷۰

با ارسال نامه‌ای از دوستان در قوه قضائیه درخواست کردم موارد از طریق مرکزهنرهای نمایشی رسیدگی شود که طرف دیگر نیز استقبال کرد و خواهان معرفی کارشناس و نماینده از سوی ما بود که انجام شد.

ایلنا: در پی بروز مشکلات میان پلیس امنیت قوه قضائیه و فعالان تئاتر آزاد که منجر به جلوگیری از اجرای برخی نمایش‌ها طی هفته‌های گذشته شد، مدیرکل مرکزهنرهای نمایشی از تعیین نماینده‌ای برای رفع مسائل به وجود آمده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فعالان تئاتر آزاد(که در زمینه اجرای نمایش‌های کمدی در سالن‌های سینما فعالیت می‌کنند) طی هفته‌های گذشته با مسائلی همچون ممانعت از روی صحنه رفتن نمایش و احضار تعدادی از کارگردان‌ها توسط قوه قضائیه به دادگاه مواجه شدند. اتفاقی که بنا به قوانین و شرح وظایف باید از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد صادر کننده مجوز این آثار، یعنی اداره نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی پی‌گیری می‌شد، اما به دلیل نبود سازوکار مشخص در این رابطه بدون اطلاع مرکزهنرهای نمایشی مورد رسیدگی قرار گرفت.

در آخرین مورد حمید طوبایی کارگردان نمایش «من، تو، ما» که در سینما المپیک اجرا می‌شد به دادگاه احضار و تفهیم اتهام شده که خواندن ترانه در هنگام اجرای نمایش یکی از موارد اتهامی بوده است.

قادر آشنا مدیرکل مرکزهنرهای ضمن اعلام خبر رسیدگی به مسائل به وجود آمده گفت: با ارسال نامه‌ای از دوستان در قوه قضائیه درخواست کردم موارد از طریق مرکزهنرهای نمایشی رسیدگی شود که طرف دیگر نیز استقبال کرد و خواهان معرفی کارشناس و نماینده از سوی ما بود که انجام شد و کار در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مرکزهنرهای نمایشی مرجع صادر کننده مجوز آثار نمایشی در تمام زمینه‌ها محسوب می‌شود، اگر مشکلی از نظر دوستان در نهادهای دیگر مطرح شود به طور طبیعی ما باید پاسخگو باشیم که خواستیم اگر به فیلم یا توضیحی در این زمینه نیاز است خدمت آن‌ها ارسال کنیم.

آشنا در پایان عنوان کرد: رسیدگی به مسائل به وجود آمده برای هنرمندان تئاتر آزاد با برگزاری جلسات مشترک ادامه دارد در صورت حاصل شدن نتایج اعلام می‌شود.

گروه‌های نمایش تئاتر آزاد از نظر مالی و دریافت منابع مالی مستقل عمل می‌کنند و برخلاف روال مرسوم در تئاتر کشور، منابع و دستمزدهای گروه از طریق فروش بلیت در گیشه تامین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز