خبرگزاری کار ایران

بودجه نیروی هوایی آمریکا کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۳۲۳

کمیته اعتبارات سنای آمریکا بودجه جنگنده‌های سال آینده را ۷۰ میلیون دلار کاهش داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نشریه «برکینگ دیفنس» گزارش داد که در آمریکا نسل ششم جنگنده‌ها یک تهدید اعلام شد و کمیته اعتبارات سنای آمریکا بودجه نظامی سال آینده برای برنامه نسل آینده جنگنده‌ها را ۷۰ میلیون دلار کاهش داد.

به گزارش برکینگ دیفنس، این برنامه تهدیدی برای جنگنده «اف-۳۵» لایتنینگ ۲ است. در این مقاله تأکید شده است که پنتاگون به طور کامل توضیح مربوط به خرید در چارچوب برنامه نسل آینده جنگنده‌ها را دریافت نکرده و توضیح نداد چرا در زمان کنونی به جنگنده‌های نسل آینده نیاز است.

این درحالی است که وزارتخانه به خرید جنگنده‌های نسل چهارم و پنجم ادامه می‌دهد. برخی از شخصیت‌ها نگرانی خود را در این رابطه ابراز کردند که برنامه نسل آتی جنگنده‌ها ممکن است مانع از خرید جنگنده‌های «اف -۳۵» بدون بهبود امکانات آن در آینده نزدیک و در دورنمای دیرتر توسط نیروی هوایی شود.

بر اساس این گزارش، مدتی قبل، نیروی هوایی آمریکا خواهان تخصیص یک میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ مالی برای ادامه اجرای برنامه جنگنده‌های نسل آتی شده بود – مجموعه‌ای از فناوری‌های هوایی بدون سرنشین یا سرنشین‌دار برای برتری در هوا که می‌تواند شامل جنگنده‌های نسل ششم نیز باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز