خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

بازگشت آوارگان جنگ به منطقه قره‌باغ/ گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و چین درباره برجام/ اعلام حمایت دبیرکل ناتو از روند صلح در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۱۲۹

بازگشت آوارگان جنگ به منطقه قره‌باغ، گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه و چین درباره برجام و اعلام حمایت دبیرکل ناتو از روند صلح در افغانستان از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست بازشماری آرا در دو منطقه از ایالت ویسکانسن را داده است.

- مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز -چهارشنبه- از ایران خواست درباره فعالیت‌های اعلام نشده هسته‌ای خود برای این نهاد شفاف‌سازی کند.

- نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی در وین، طی مواضعی بی‌اساس مدعی شد که گزارش اخیر آژانس درباره ایران باید زنگ خطر را برای تمامی اعضای شورای حکام به صدا دربیاورد.

- تشکیلات خودگردان که سفرای خود را در اعتراض به عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی از این کشورها فراخوانده بود، اکنون تصمیم گرفته آن‌ها را مجددا به ابوظبی و منامه بازگرداند.

- اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا امروز -چهارشنبه- بار دیگر رئیس کنونی این مجلس را به عنوان نامزد خود برای این سمت در کنگره آینده برگزیدند.

- مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا خواست مسیر بازگشت فوری مذاکره با ایران را در پیش بگیرد.

- وزیر خارجه آمریکا با تکرار خیال‌پردازی‌ها موهوم خود، مدعی تاثیرگذاری کارزار فشار حداکثری علیه ایران شد.

- دبیرکل ناتو تاکید کرد که این سازمان از روند صلح افغانستان حمایت کرده و حضور نیروهای خود را در این چارچوب، برنامه‌ریزی خواهد کرد.

- سه سناتور آمریکایی اعلام کردند که در تلاش برای ارائه طرحی برای ممانعت از تصمیم دولت این کشور برای فروش بیش از ۲۳ میلیارد دلار تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده‌های اف ۳۵، پهپاد مسلح «ام کیو- ۹ بی» و موشک‌های هوا به هوا به امارات هستند.

- وزارت خارجه روسیه از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای روس خود درباره مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌ای از جمله تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای ایران خبر داد. 

- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کاروان دیگری از اتوبوس‌ها با ۹۳۶ نفر از آوارگان جنگ و همراهی ماموران حافظ صلح این کشور به استپاناکرت رسید.

- وزیر خارجه بحرین در اظهارنظری به طرح ادعایی بی‌اساس علیه ایران پرداخت.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی خواهان لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز