خبرگزاری کار ایران

صدها نفر از آوارگان جنگ، به خانه‌های خود در قره‌باغ باگشتند

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۰۹۷

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کاروان دیگری از اتوبوس‌ها با ۹۳۶ نفر از آوارگان جنگ و همراهی ماموران حافظ صلح این کشور به استپاناکرت رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کاروان دیگری از اتوبوس‌ها با ۹۳۶ نفر از آوارگان جنگ و همراهی ماموران حافظ صلح این کشور به استپاناکرت رسید.

در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در تاریخ ۱۸ نوامبر، ۹۳۶ آواره جنگ از محدوده ارمنستان به قره‌باغ بازگشتند. ۲۳ اتوبوس از ایروان با همراهی نیروهای حافظ صلح و پلیس نظامی روسیه به میدان اصلی اسپاناکرت قره‌باغ رسیدند».

امنیت بازگشت آوارگان و جابه‌جایی غیرنظامیان از طریق خط تماسی برای رفتن به خانه‌هایشان توسط مرکز بشردوستانه بین‌المللی کنترل شد.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، از تاریخ ۱۴ نوامبر بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر به خانه‌هایشان در استپاناکرت بازگشته‌اند.

روسای جمهوری روسیه، آذربایجان و ارمنستان در تاریخ نهم نوامبر بیانیه مشترک مربوط به پایان کامل علمیات جنگی در قره‌باغ را امضا کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه اطلاع داد که طرفین آذربایجانی و ارمنی در مواضع خود باقی مانده و نیروهای حافظ صلح روسیه برای کنترل اوضاع در منطقه مستقر می‌شوند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز