خبرگزاری کار ایران

درخواست گوترش از سران گروه ۲۰ برای اتخاذ اقدامات قاطع در مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۵۴۹

دبیر کل سازمان ملل با انتشار پیامی از سران کشورهای گروه ۲۰ خواست اقدامات قاطعانه‌ای برای برخورد با ویروس کرونا اتخاذ کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل روز گذشته -سه‌شنبه- از سران کشورهای گروه ۲۰ که پایان این هفته در نشست مجازی به میزبانی ریاض شرکت خواهند کرد، خواست که اقدامات قاطعانه و صریحی برای مقابله با ویروس کرونا به ویژه برای کشورهای فقیر اتخاذ کنند. 

گوترش گفت: «گروه ۲۰ می‌داند که به کاهش بیشتر بدهی‌ها نیاز است. این گروه در حال حاضر باید قاطعیت بیشتری نشان داده و اقدامات جسورانه‌تری را اتخاذ کند تا کشورهای در حال توسعه بتوانند به طور موثر با بحران مقابله و از تبدیل رکود جهانی به وضعیتی بدتر جلوگیری کنند.»

دبیرکل در پیام خود افزود: «در حالی که با این همه‌گیری بی‌سابقه دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم‌، جهان بیش از هر زمان دیگری به یک رهبری بی‌سابقه برای اتحاد تلاش‌ها در راستای پاسخ به بحران و حرکت بهتر به سمت بهبودی نیاز دارد.»

وی همچنین تاکید کرد که پاندمی کرونا باید این زنگ خطر را برای همه سران جهان به صدا در آورد که تجزیه به مفهوم به خطر افتادن همگانی و پیشگیری به مفهوم پس‌انداز اموال و نجات جان‌هاست. 

گوترش در این پیام هشدار داد که بحران فعلی می‌تواند ۱۱۵ میلیون نفر دیگر را به فقر شدید سوق دهد و گرسنگی حاد می‌تواند تقریبا دو برابر شود و بیش از ۲۵۰ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی خواستار تمدید تعلیق بدهی‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ و شمولیت آن برای کشورهایی با درآمد متوسط شد که از بیماری همه‌گیر رنج می‌برند و نیاز به معافیت از پرداخت بدهی در طول سال آینده دارند.

دبیرکل همچنین از سران گروه ۲۰ خواست که شکاف ۲۸ میلیارد دلاری را برای تسریع دسترسی به ابزارهای لازم در راستای مقابله با کووید‌-۱۹ کاهش دهند.

گوترش همچنین از این گروه خواست سرمایه‌گذاری در زمینه تنوع زیستی‌، اقدامات اقلیمی و ترمیم اکوسیستمی را افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز