خبرگزاری کار ایران

وزرات خارجه روسیه:

مسکو افزایش تنش ها در مرز موریتانی را پیگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۴۷۱

وزارت خارجه روسیه از پیگیری افزایش تنش‌ها در منطقه کریدور جدایی در نزدیکی منطقه عاری از سلاح «کرکرات» در مرز با موریتانی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که افزایش تنش ها در منطقه عاری از سلاح «کرکرات» در مرز با موریتانی را پیگیری می کند.

منطقه کرکرات منطقه‌ای تحت مسئولیت هیئت رفراندوم سازمان ملل در صحرای غربی است و خطوط حمل‌و‌نقل در روزهای اخیر توسط ایست بازرسی این منطقه ‌به دلیل اعتراض ساکنان محلی بسته بوده است.

وزارت خارجه روسیه طرف‌های درگیر در صحرای غربی-‌مغرب و جبهه پولیساریو را به خویشتن‌داری و پرهیز از اقداماتی که باعث تشدید تنش می‌شود، فرا خوانده و از آن‌ها خواسته که به آتش‌بس کاملا پایبند باشند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید شده است که موضع اصولی و هماهنگ مسکو درباره درگیری در صحرای غربی نشان می‌دهد که تحقق صلح عادلانه و پایدار با ابزارهای منحصرا سیاسی و بر اساس قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل امکان‌پذیر است.

وزارت خارجه مسکو بر حمایت از ادامه زودهنگام عملیات مذاکره مستقیم بین مغرب و جبهه پولیساریو و تلاش‌ها برای حصول سازش از جمله تعیین فرستاده شخصی جدید دبیر کل سازمان ملل در این راستا  و برای تضمین امنیت و صلاحیت تیم سازمان ملل برای برگزاری همه‌پرسی در صحرای غربی تاکید کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که مسکو تماس با همه طرف‌های مرتبط را برای کمک به حصول راهکار مورد پذیرش طرفین جهت حل این مشکل مزمن ادامه خواهد داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز