خبرگزاری کار ایران

انتقاد باکو از مواضع پاریس در قبال تحولات قره‌باغ

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۳۶۸

معاون رئیس‌جمهوری آذربایجان مواضع پاریس در قبال تحولات قره‌باغ را یک‌جانبه، مغرضانه و مخالف قانون عضویت در گروه مینسک توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، معاون رئیس‌جمهوری آذربایجان مواضع پاریس در قبال تحولات قره‌باغ را یک‌جانبه، مغرضانه و مخالف قانون عضویت در گروه مینسک توصیف کرد.

«حکمت حاجی‌اف»، معاون رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز -چهارشنبه- گفت: «فرانسه سیاستی کاملا جانبدارانه و به نفع ارمنستان را دنبال و اتهامات بی‌اساس علیه آذربایجان وارد می‌کند در حالی که طبق وظیفه خود ‌به عنوان رئیس گروه مینسک‌ باید بی‌طرفانه عمل کند.»

حاجی‌اف افزود: «فرانسه در بیانیه مشترکی که توسط رؤسای جمهوری آذربایجان و روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان اتخاذ شده هیچ نقشی ندارد. شاید فرانسه به نقش روسیه در این موضوع حسادت می‌کند.»

وی گفت: «فرانسه حق ندارد به نمایندگی از رؤسای مشترک گروه مینسک سخنرانی کند. پاریس پس از آن که نتوانست در مقام ریاست مینسک و در راستای اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل مانع اشغالگری ارمنستان در اراضی آذربایجان شود، اکنون فعالیت‌های یک‌جانبه گرایانه از خود بروز می‌دهد.» 

این مقام آذربایجان خاطر نشان کرد که فرانسه ۳۰ سال است نگران مسئله بازگشت آوارگان آذربایجان به سرزمین‌هایشان نبوده اما اکنون از آزاد‌سازی سرزمین‌های آذربایجان نگران شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز