خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

رایزنی نماینده آمریکا در امور ایران با معاون وزیر دفاع عربستان/ گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری فرانسه و رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا/ دفاع نخست‌وزیر ارمنستان از توافق توقف درگیری‌ها در قره‌باغ

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۰۱۳

رایزنی نماینده آمریکا در امور ایران با معاون وزیر دفاع عربستان، گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری فرانسه و رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و دفاع نخست‌وزیر ارمنستان از توافق توقف درگیری‌ها در قره‌باغ از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رهبر جمهوری‌خواهان سنا بار دیگر به این سمت انتخاب شد.

- سخنگوی شورای نگهبان عصبانیت وزیر امور خارجه آمریکا از باخت را قابل درک دانست.

- رئیس‌جمهوری فرانسه و رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا امروز -سه‌شنبه- تلفنی درباره برخی مسائل دوجانبه و بین‌المللی از جمله برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کردند.

- معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی از سمت خود استعفا داد.

- نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد که فرایند انتقال قدرت آغاز شده است.

- معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت و اطلاعات در ادامه موج استعفاها و برکناری‌ها در پنتاگون از سمت خود کناره‌گیری کرد.

- رئیس مرکز مبارزه با آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ابراز امیدواری که واکسن کرونا تا آوریل سال آینده میلادی در دسترس همگان قرار بگیرد.

- نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و و نزوئلا با معاون وزیر دفاع عربستان دیدار کرد.

- وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعاها مبنی بر پیروزی رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در انتخابات اخیر، گفت که پس از شمارش کامل آرای قانونی، روند انتقال به دور دوم ریاست‌جمهوری وی هموار خواهد بود.

- وزیر خارجه آمریکا با تکرار تهدیدهای پوشالی خود، گفت که طرف‌های همکاری نظامی و تسلیحاتی با ایران، تنبیه می‌شوند.

- نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به توافق اخیر این کشور با آذربایجان و روسیه برای توقف درگیری‌ها در قره‌باغ، گفت که این تصمیم ایروان به موقع بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز