خبرگزاری کار ایران

پوتین:

پاندمی کرونا ضربه سهمگینی به اقتصاد جهان وارد کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۷۹۱

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد که پاندمی کرونا ضربه سختی به اقتصاد جهان وارد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه امروز -سه‌شنبه در نشست با سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای تصریح کرد که پاندمی کرونا ضربه سهمگینی به اقتصاد جهان وارد کرده و موجب رکود جهانی شده است.

وی گفت که طبیعتا این سازمان نیز از مشکلات نجات پیدا نکرده است. بر اساس داده‌ها، میانگین افول اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۰ معادل سه و دو دهم درصد خواهد بود و این کمتر از کشورهای جهان است. 

پوتین گفت: «نشست سازمان همکای شانگهای بیانیه‌ای را درباره مبارزه با ویروس کرونا منتشر خواهد کرد. ما امروز با طرح فراگیر سازمان برای مبارزه با کرونا موافقت می‌کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «روسیه در زمانی که کشورهای سازمان همکاری شانگهای با پاندمی کرونا مواجه بودند، ریاست سازمان را بر عهده داشت‌، از این رو با توجه به افزایش همکاری میان کشورهای عضو در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و محافظت از جان و سلامت شهروندان‌، اصلاحات در دستور کار مشترک قرار گرفت.»

پوتین گفت: «تاکید می‌کنم که کشورهای سازمان برای مبارزه با پاندمی به یکدیگر کمک و پشتیبانی کرده و همچنان نیز ارائه می‌دهند.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز