خبرگزاری کار ایران

واکنش وزارت خارجه روسیه به انصراف «فائز السراج» از استعفا

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۳۲۹

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم رئیس دولت وفاق لیبی برای انصراف از استعفا به دلیل جلوگیری از خلا قدرت معقول و منطق است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید که مسکو تصمیم «فائز السراج»، برای انصراف از استعفا را معقول و منطقی می‌داند، زیرا مانع خلا قدرت در این کشور می‌شود. 

بوگدانوف افزود: «بسیاری از مردم لیبی و حتی نمایندگان کشورهای خارجی نیز از السراج خواسته‌اند در سمت خود بماند تا خلا قدرت ایجاد نشود. او از همان ابتدا اعلام کرد که در پایان اکتبر استعفا خواهد داد اما در صورتی که کسی برای انتقال قدرت وجود داشته باشد و خلائی پیش نیاید.» 

وی گفت: «قرار است که کنفرانس گفت‌و‌گوی ملی لیبی در آینده‌ای مشخص در تونس برگزار شود و در این نشست موضوعات احیای ساختار سیاسی و ایجاد برخی از هیئت‌های ریاستی برای مدت زمان مشخص و در محدوده یک سال و نیم به منظور زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات بررسی خواهد شد.» 

بوگدانف در این رابطه گفت: «اگر اکنون برخی از نهادهای قدرت در تونس ایجاد شوند، با توجه به اینکه سراج دارای دو سمت یعنی رئیس شورای ریاستی و رئیس دولت انتقالی است، مشخص خواهد شد که قدرت به چه کسی منتقل خواهد شد.»

السراج در مارس ۲۰۱۶ روی کار آمد و در سپتامبر گذشته اعلام کرد که قصد دارد اختیارات اجرایی خود را تا پایان ماه اکتبر منتقل کند. البته وی همزمان تکید کرد که تا این تاریخ انتظار دارد کار کمیته مذاکره به پایان برسد و شورای ریاستی جدید در لیبی تشکیل شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز