خبرگزاری کار ایران

آغاز همه‌پرسی برای اصلاحات قانون اساسی در الجزایر

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۴۰۹

مردم الجزایر همزمان با سالروز آزادی این کشور از سلطه استعمار فرانسه برای شرکت در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی به پای صندق‌های رای می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مردم الجزایر همزمان با سالروز آزادی این کشور از سلطه استعمار فرانسه برای شرکت در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی به پای صندق‌های رای می‌روند. 

مراکز رای‌گیری در الجزایر برای مشارکت مردمی در همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی همزمان با شصت و ششمین سالروز آزادی این کشور از استعمار فرانسه به روی رای‌دهندگان بازگشایی شد. 

پیش‌بینی می‌شد که این همه‌پرسی الجزایر جدیدی را رقم زند و از ابتکار «عبدالمجید تبون»، رئیس‌جمهوری این کشور برای در هم پیچیدن طومار جنبش مخالفان انتخابات حمایت کامل کند. 

بیش از ۲۴ میلیون رای‌دهنده آرای خود را در همه‌پرسی قانون اساسی با شعار «نوامبر ۱۹۵۴: آزاد سازی، نوامبر ۲۰۲۰: تغییر» به صندوق می‌اندازند. 

این همه‌پرسی در غیاب رئیس‌جمهور ۷۴ ساله الجزایر برگزار می‌شود. تبون چهارشنبه گذشته برای انجام معاینات دقیق پزشکی به دنبال احتمال ابتلای چند تن از اطرافیان وی به ویروس کرونا به آلمان منتقل شد. 

وی روز گذشته‌ در پیامی خطاب به مردم الجزایر گفت: «ملت الجزایر یک بار دیگر برای تغییر حقیقی و مطلوب با تاریخ همگام می‌شوند و برای شروع دروه‌ای جدید که انتظارات و خواسته‌های مردم در تشکیل دولتی مقتدر، مدرن و دموکرات را محقق کند، در همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی مشارکت می‌کنند.» 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز