خبرگزاری کار ایران

هایکو ماس:

برای توافق جدید با آمریکا پس از انتخابات تلاش خواهم کرد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۳۵۳

وزیر خارجه آلمان به دنبال زمینه مشترک با آمریکا از طریق پیشنهاد توافق جدید پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سوم نوامبر است.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، ‌«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان امروز -یکشنبه- گفت که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به سرعت با پیشنهادات جدیدی وارد تعامل با واشنگتن شده و پیشنهاد توافق جدید از طریق پیمان آتلانتیک را نیز مطرح خواهد کرد.

ماس گفت: «به فهم مشترک و جدیدی از قوعد بازی جهان نیاز است.»

وی افزد: «اگر با مسائل مهم این دوره به صورت مشترک برخورد نکنیم، آینده جهان در معرض خطر نابودی قرار خواهد گرفت.»

ماس از نحوه برخورد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا با اتحادیه اروپا انتقاد و تاکید کرد: «ما باید اظهارات ترامپ را مبنی بر اینکه چین و روسیه و اتحادیه اروپا همزمان بزرگ‌ترین دشمن آمریکا هستند، می‌شنیدم و اکنون نیز این موضوع باید پایان یابد.»

وی از اظهار نظر درباره اینکه خواهان پیروزی ترامپ یا «جو بایدن»، رقیب دموکرات وی است، خودداری کرد.

ماس گفت: «بسیار خطرناک است که من به عنوان یک وزیر خارجه تمایل شخصی خود را برای نتایج انتخابات در کشورهای دیگر بیان کنم. این مسئله به آلمان ربطی ندارد بلکه یک انتخابات دموکراتیک برای مردم آمریکا است.»

وی تاکید کرد: «ما باید با هر نتیجه انتخابات کنار بیاییم.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز