خبرگزاری کار ایران

سفیر آمریکا در لیبی:

امیدواریم السراج کمی بیشتر در سمت خود باقی بماند

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۳۸۳

سفیر آمریکا در لیبی خواستار ابقای رئیس دولت وفاق در سمت خود برای مدت زمان بیشتری شد.

به گزارش ایلنا، «ریچارد نورلاند»، سفیر آمریکا در لیبی در گفت‌و‌گو با روزنامه الشرق الاوسط خواست که «فائز السراج»، رئیس دولت وفاق کمی بیشتر در سمت خود باقی بماند.

نورلاند در این‌باره گفت: «من فقط می‌خواهم السراج را به خاطر اعلام قصد خود برای استعفا تحسین کنم. به همین دلیل امیدوارم و انتظار دارم که وی حداقل تا زمانی که این انتقال قدرت امکان‌پذیر باشد، در پست نخست‌وزیری باقی بماند.»

وی تاکید کرد که کشورش از هیچ یک از طرف‌های درگیر در لیبی حمایت نمی‌کند. چالش فعلی این است که به همه مردم لیبی در شرق، غرب و جنوب کمک کنیم تا شرایط را برای بازگرداندن حاکمیت خود و خروج همه نیروهای جنگی خارجی فراهم کنند.

این دیپلمات آمریکایی خاطر نشان کرد: «مردم لیبی از جنگ خسته شده‌اند و طی رایزنی‌های فراوانی که با رهبران لیبی داشتم‌، احساس کردم که در مورد اهمیت گفت‌وگوی سیاسی و نه توسل به قدرت نظامی برای حل منازعات اجماع فزاینده‌ای وجود دارد.»

وی همچنین اظهار داشت که مجمع گفت‌وگوی سیاسی، نخستین نسخه از مذاکراتی است که در آن شرکت‌کنندگان باید عدم نامزدی برای پست‌‌های سیاسی در نهادهای جدید التاسیس اعلام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز