خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

امیدواریم ترکیه به تعهدات خود درباره «ایاصوفیه» عمل کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۶۹۷

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که ترکیه به تعهدات خود درباره ثبت کلیسای جامع «ایاصوفیه» در استانبول به عنوان میراث جهانی یونسکو عمل کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو امیدوار است ترکیه به تعهدات خود درباره ثبت کلیسای جامع «ایاصوفیه» به عنوان میراث جهانی یونسکو عمل کند. 

لاوروف گفت: «ایاصوفیه از نظر معنوی برای روس‌ها ارزش بسیار ویژه‌ای دارد.»

وی گفت: «ما بر این فرض هستیم که ترکیه بارها به ما اطمینان داده است که به مبانی احترام متقابل پایبند بوده و با توجه لازم به احساسات پیروان ارتدوکس برخورد کرده و به تعهدات خود مبنی بر رعایت تمام قوانین و شرایط مربوط به وضعیت این مکان و تضمین امنیت کامل و امکان دسترسی گردشگران و زائران روس به آن عمل خواهد کرد.»

لاوروف اظهار داشت که طرف روس موضع خود را در این باره به طور مرتب  به شرکای ترک در بالاترین سطوح اعلام می‌کند.

به گفته وی‌، فعالیت هیئت کارشناسان مرکز میراث جهانی یونسکو برای ارزیابی وضعیت معبد بسیار مهم است.

 شورای دولتی ترکیه عالی ترین دادگاه اداری این کشور در تاریخ ۱۰ جولای، از تبدیل کلیسای جامع ایاصوفیه در استانبول از یک موزه به مسجد خبر داد‌ و از ۲۴ام همین ماه رسما اقامه نماز در این مکان آغاز شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز