خبرگزاری کار ایران

ناظر کل جنبش «مقدسون» در گفت‌وگو با ایلنا:

رژیم‌های عربی، تحت هدایت پدرخوانده استعمار جدید فعالیت می‌کنند/ همه ملت‌های عربی با عادی‌سازی مخالف هستند/ احزاب ملی سودان علیه رژیم حاکم متحد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۲۴۴

ناظر کل جنبش «مقدسون علیه عادی‌سازی در سودان» تاکید کرد که اقدام رژیم سودان به توافق سازش با اسرائیل اثبات کرد که این رژیم مشروعیت ندارد و ممکن است نیروهای سیاسی ملی را در یک جبهه برای اصلاح روند انقلاب و جایگزینی این رژیم خیانتکار با یک سیستم انقلابی ملی آزاد و مقاوم در برابر هیمنه استعمار متحد کند.

«عبدالباقی عثمان عبدالباقی» ناظر کل جنبش مقدسون علیه عادی‌سازی در سودان و  هماهنگی جوانان انقلاب سودان در خارج از کشور، در تشریح رویکرد جدید کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط با اسرائیل و توافق سازش با رژیم صهیونیستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: این خیانت رژیم‌های حاکم عربی است، نه اقبال آنها زیرا کشور در بردارنده مفهوم یک ملت، یک سرزمین و یک دولت است و همه ملت‌های عربی با عادی‌سازی روابط، خیانت و مشروعیت بخشیدن به رژیم اشغالگر، نژادپرستی و نسل‌کشی مخالف هستند.

رژیم‌های عربی فاقد مشروعیت بوده و تحت هدایت پدرخوانده استعمار جدید فعالیت می‌کنند

عبدالباقی گفت: این موضوع جدیدی نیست و جای تعجب نیست که این رژیم‌های ظالم و خیانتکار چنین توافق‌هایی را امضا کنند، زیرا آنها رژیم‌هایی عاری از حاکمیت و فاقد مشروعیت هستند و تحت هدایت شیطان بزرگ، پدرخوانده استعمار جدید، ایالات متحده آمریکا کار می‌کنند.

وی افزود: به اعتقاد من مرحله امضای توافق نامه‌های اعلام شده و علنی شدن روابط مخفی در وهله نخست، یک ائتلاف و اتحاد امنیتی است.

مردم سودان همواره اسرائیل را یک رژیم اشغالگر، نژادپرست و منفور می‌دانند

این فعال سودانی گفت: به طور خلاصه، موضع مردم سودان در قبال رژیم صهیونیستی روشن و قدیمی است و آن را همیشه یک رژیم اشغالگر، نژادپرست و منفور می‌دانند. موضع احزاب سیاسی واقعی ملی نیز در بیانیه‌های آنها کاملا مشهود است.

وی افزود: شورای حاکمیتی در ابتدا طرح عادی‌سازی را تکذیب کرد زیرا از قیام مردم سودان واهمه داشت اما پس از فشار شدید به ویژه اعمال فشار «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای موافقت در دوره زمانی مشخص با عادی‌سازی روابط موافقت کرد.

نخست‌وزیر سودان به عنوان جنایتکار جنگی در پوشش عادی‌سازی، از خود محافظت می‌کند

عبدالباقی درباره ادعای «محمد حمدان دقلو»، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان مبنی بر اینکه خارطوم از روابط با اسرائیل به دنبال استفاده اقتصادی و برخورداری از توان فناوری‌های جدید رژیم صهیونیستی است، گفت: توجیه دقلو توجیهی واهی و باطل است: نخست اینکه وی، خود جنایتکار جنگی است و در جنایت کشتار جمعی نقش داشته است به هیمن دلیل تلاش می‌کند در پوشش عادی‌سازی روابط با اسرائیل از خود محافظت کند.

دوم اینکه کشورهایی که توافق سازش با اسرائیل امضا کرده‌اند، از نظر اقتصادی رشد نکرده و اسرائیل به آنها اجازه دسترسی به فناوری و سلاح پیشرفته را نداده که نزدیک‌ترین نمونه آن امارات متحده عربی است.

وی تاکید کرد که اسرائیل یک رژیم توسعه‌طلب است که برتری و رشد اقتصادی، فناوری و نظامی اطرافیان خود را بر نمی‌تابد، زیرا آن را تهدیدی برای موجودیت و تکمیل توسعه‌طلبی خود از نیل تا فرات می‌داند.  ملاحظه کردید که «ایدی کوهن»، تحلیلگر سیاسی اسرائیل گفت که  امروز خارطوم، نیل و فردا بغداد، فرات است.

این فعال سودانی درباره اینکه سودان در نخستین گام عادی‌سازی روابط با اسرائیل حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای اسرائیلی گشود، گفت: رژیم صهیونیستی برای کوتاه کردن مدت زمان پروازها به آمریکای لاتین به فضای هوایی سودان نیاز دارد و این موضوع با دستورالعمل‌های دولت آمریکا حکومت ظالمانه و آدم‌کشی که انقلاب مردم سودان را مصادره کرد، عملی شد.

استفاده اسرائیل از حریم هوایی سودان، یک شکاف امنیتی در حریم هوایی این کشور است

وی گفت: در حقیقت استفاده عملی از این اقدام را اسرائیل برد نه سودان و این در وهله نخست یک شکاف امنیتی در حریم هوایی سودان به شمار می‌رود.

عبدالباقی درباره عوامل و زمینه‌هایی که سودان را به سمت اسرائیل سوق داد و اینکه فلسطین در کدام نقطه از سیاست خارجی سودان قرار دارد، گفت: موضع مردم سودان و احزاب ملی در قبال فلسطین یک موضع انسانی، اخلاقی و عقیدتی است و همگی بر حق مردم فلسطین در آزادسازی کامل این سرزمین از دریا تا رود و زوال رژیم اشغالگر تاکید می‌کنند.

اعلام عادی‌سازی روابط بین سودان و اسرائیل در نشست مجازی، فاقد مشروعیت است

وی تاکید کرد که مردم سودان هرگز قدس و مقدسات مردم فلسطین را فراموش نخواهند کرد و ما تاکید می‌کنیم که اعلام عادی‌سازی روابط بین سودان و اسرائیل در نشست مجازی هیچ مشروعیتی به این تصمیم نمی‌بخشد، به ویژه اینکه وزیر امور خارجه اعلام کرد این تصمیم تا زمان تصویب از سوی شورای قانونگذاری که هنوز تشکیل نشده است، قابل اجرا نخواهد بود.

این فعال سودانی افزود: تصمیم به عادی‌سازی روابط با اسرائیل  پس از باج‌خواهی و اعمال فشار بر دولت سودان از سوی دولت ترامپ صورت گرفت و همه جهان این را می دانند.

وی گفت: قابل توجه است که حتی «عبدالله حمدوک» رئیس شورای حاکمیتی سودان پیش از این اظهار داشت که تصمیم‌گیری در مورد عادی‌سازی روابط با اسرائیل در زمره اختیارات دولت انتقالی نیست، بلکه تصمیم بر عهده دولت منتخب بعدی است.

عبدالباقی افزود: از نظر منطقی، هیچ ارتباطی بین حذف نام سودان از فهرست تروریسم و توافق سازش وجود ندارد مگر اینکه آمریکا عدم به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر را تروریسم بداند.

فهرستی که سودان می‌خواهد از آن خارج شود، یک فهرست آمریکایی است

وی گفت: نکته عجیب این است که فهرستی که سودان می‌خواهد از آن خارج شود، یک فهرست آمریکایی است و نه شورای امنیت سازمان ملل.

این فعال سودانی تاکید کرد که سقوط رژیم «عمر البشیر» و خروج سازمان‌های متهم به بمب‌گذاری در دو سفارتخانه و نیز ناوشکن «یو اس کول» دلایل کافی برای حذف نام سودان از فهرست تروریسم است.

وی گفت: جالب اینجاست است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بارها بر نقش اطلاعات سودان در مبارزه با تروریسم تاکید کرده است و این متعلق به سال‌ها قبل و دوره رئیس مخلوع است.

عبدالباقی افزود: رژیم البشیر پس از مذاکره با شیخ «حسن الترابی» دبیر کل جبهه «المیثاق الاسلامی»، دفاتر جنبش جهاد، حماس و بقیه جناح‌های فلسطینی را بست و وی را از قدرت برکنار کرده و برای جلب رضایت آمریکا به زندان انداخت.

تصمیم عادی‌سازی ماهیت رژیم مزدور سودان را فاش کرد

وی تاکید کرد که تصمیم عادی‌سازی ماهیت این رژیم مزدور را که با پای گذاشتن بر خون شهدا به قدرت دست یافت، برای مردم سودان و احزاب ملی افشا کرد و قطعا اکثریت احزاب ملی حمایت خود را از این رژیم باز پس گرفته و برای محاکمه آن و قصاص خون شهدا تلاش خواهند کرد.

این فعال سودانی گفت: اقدام رژیم سودان به توافق سازش با اسرائیل اثبات کرد که این رژیم مشروعیت ندارد و از استقلال تصمیم ملی سودان پا فراتر گذاشته است. این تصمیم ممکن است نیروهای سیاسی ملی را در یک جبهه متحد کند تا روند انقلاب را اصلاح کرده و این سیستم مزدور و خیانتکار را با یک سیستم انقلابی ملی آزاد که طرفدار آزادی ملت‌ها و مقاوم در برابر هیمنه استعمار باشد، جایگزین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز