خبرگزاری کار ایران

فوربس گزارش داد:

سود سرشار ترامپ از کمپین انتخاباتی

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۸۸

مجله فوربس گزارش داد که رئیس‌جمهوری آمریکا حتی یک دلار هم برای کمپین انتخاباتی خود ارائه نکرد، اما تجارت وی به کسب میلیون‌ها دلار از دیگران منجر شد.

به گزارش ایلنا، نشریه فوربس گزارش داد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا حتی یک دلار هم برای کمپین انتخاباتی خود خرج نکرد، اما تجارت وی به کسب میلیون‌ها دلار از دیگران منجر شد.

زمانی‌که ترامپ در سال ۲۰۱۵ نامزدی خود را برای ریاست‌جمهوری اعلام کرد‌، قول داد که هزینه تبلیغات انتخاباتی خود را شخصا پرداخت کند. وی گفت: «من به پول کسی احتیاج ندارم. من از پول خودم استفاده می‌کنم. از لابی‌گران استفاده نمی‌کنم. از اهداکنندگان استفاده نمی‌کنم. برایم مهم نیست. من واقعا ثروتمند هستم.»

پس از پنج سال، اوضاع تغییر کرده است. ترامپ هنوز ثروتمند است‌، اما او دیگر  حرفی از هزینه تبلیغات انتخاباتی خود نمی‌زند. دلیل آن ساده است: طبق آخرین سپرده‌های کمیته انتخاباتی فدرال رئیس‌جمهور پس از صرف ۶۶ میلیون دلار برای نامزدی خود در سال ۲۰۱۶ دلار به کمپین خود در سال ۲۰۲۰ هیچ مبلغی ارائه نکرده است.

در مقابل، ترامپ موفق شده است میلیون‌ها دلار از طریق اعمال تعرفه توسط شرکت‌های خصوصی خود بر کمپین انتخاباتی‌اش در قبال مواردی چون اجاره‌، غذا و حتی فناوری اطلاعات دریافت کند.

به این ترتیب، رئیس‌جمهور دو میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از طرفداران سیاسی خود برای شرکت شخصی‌اش جذب کرده است. همچنین کمیته مل حزب جمهوری‌خواه نیز مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار دیگر برای شرکت‌های خصوصی ترامپ از زمان ریاستش پرداخت کرده است. دو کمیته مشترک جمع‌آوری کمک‌ها نیز به نیابت از کمپین و شورای ملی اتحادی سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برای شرکت‌های رئیس‌جمهور جمع‌آوری کرده‌اند. بر این اساس، مبلغ هشت میلیون و ۱۰۰ هزار دلار عاید شرکت‌های ترمپ شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز