خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند:

عادی‌سازی کامل روابط بین اسرائیل و سودان ظرف روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۵۸

روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از یک منبع آگاه از تصمیم سودان برای برقراری روابط کامل با اسرائیل پس از ماه‌ها تلاش آمریکا خبر داد.

به گزارش ایلنا، روزنامه اسرائیل هیوم به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که پس از ماه‌های طولانی تلاش و تماس‌های فشرده آمریکا، سودان تصمیم به برقراری روابط کامل با اسرائیل گرفته است.

این روزنامه نوشت که بیانیه رسمی و علنی درباره این تصمیم احتمالا پایان هفته جاری ‌یا اوایل هفته آینده منتشر شود و به نظر می‌رسد که این موضوع در گفت‌و‌گوی تلفنی بین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «عبدالفتاح البرهان»، رئیس شورای حاکمیتی سودن بررسی شده است.

اسرائیل هیوم در ادامه نوشت: «روز گذشته -چهارشنبه- یک پرواز مستقیم و بی‌سابقه از اسرائیل به خارطوم و مجددا به اسرائیل صورت گرفت.»

این روزنامه نوشت: «در این پرواز یک هیئت اسرائیلی بلند‌پایه از دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) و دفتر نخست‌وزیر حضور داشتند. نمایندگان بلند‌پایه اسرائیل با همتایان سودانی خود در خارطوم نشست برگزار کردند و در پایان مذاکرات به موافقت نهایی برای به رسمیت شناختن متقابل بین اسرائیل و سودان دست یافتند.»

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته‌ جلسه کابینه در ارتباط با پاندمی کرونا را به بهانه جلسه اضطراری دیگر متوقف کرد که به نظر می‌رسد در ارتباط با موضوع سودان بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز