خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست گروه‌های سیاسی بحرینی برای لغو توافق سازش با اسرائیل/ دیدار محرمانه مقام ارشد آمریکایی با نماینده رئیس‌جمهوری ونزوئلا/ اعلام آمادگی ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۲۹۳

درخواست گروه‌های سیاسی بحرینی برای لغو توافق سازش با اسرائیل، دیدار محرمانه مقام ارشد آمریکایی با نماینده رئیس‌جمهوری ونزوئلا و اعلام آمادگی ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به آذربایجان مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شامگاه چهارشنبه گفت که موج جدید خشونت‌ها در افغانستان می‌تواند روند مذاکرات صلح را از مسیر خود خارج کند.

- دو منبع امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کردند که مذاکره‌کنندگان این بلوک بنا دارند به لندن رفته و مذاکرات پسابرگزیت با بریتانیا را از سر بگیرند.

- یکی از شرکت‌کنندگان در آزمایش‌های ملی واکسن ضد کرونا تهیه شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت داروسازی بریتانیایی سوئدی «آسترا زنیکا» در برزیل جان خود را از دست داد. 

- معاون رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که کشورش آماده است در صورت تقاضای دولت جمهوری آذربایجان، به این کشور نیروی نظامی اعزام کند.

- مدیر اطلاعات ملی آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، بار دیگر ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده متهم کرد.

- رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از رویکردهای رئیس‌جمهوری فعلی این کشور انتقاد کرده و وی را «دیوانه» خواند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت کارولینای شمالی، بار دیگر خیال‌پردازی‌های خود را تکرار کرده و مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات، اولین تماس را از ایران دریافت خواهد کرد.

- مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا و سفیر پیشین این کشور در آلمان، مذاکراتی محرمانه در مکزیک با یکی از مقام‌های نزدیک به رئیس‌جمهوری ونزوئلا داشته است.

-  گروه‌های سیاسی بحرین طی بیانیه‌‌ای مشترک بر مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

- وزیر خارجه آمریکا بار دیگر به تهدید علیه ایران پرداخت.

- وزارت خارجه جمهوری خودخوانده قره‌باغ اعلام کرد که نیروهای مسلح آذربایجان چند نقطه مسکونی در قره‌باغ را گلوله‌باران کردند.

- نخست‌وزیر تایلند امروز -پنجشنبه- وضعیت فوق‌العاده در بانکوک را لغو کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز