خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه/ جریمه ۴ میلیون دلاری شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران/ تاکید دبیرکل سازمان ملل متحد بر اهمیت برجام

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۵۲

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جریمه ۴ میلیون دلاری شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران و تاکید دبیرکل سازمان ملل متحد بر اهمیت برجام مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزرای خارجه آمریکا و امارات در آغاز گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، ایران را تهدیدی برای منطقه خواندند.

- وزیر خارجه روسیه با تاکید بر پایبندی کشورش به برجام گفت که طرف‌های باقی‌مانده در این توافق معتقدند باید از این نتیجه بزرگ دیپلماتیک حمایت و محافظت شود.

- سخنگوی همسر رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که وی حضور در کمپین انتخاباتی را لغو کرده است.

- رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای در ریف القنیطره را هدف حمله موشکی قرار داد.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شرکت «برکشایر هاتاوی» نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یکی از شرکت‌های تابعه خود به نام «ایسکار ترکی» را پذیرفته و با پرداخت جریمه چهار میلیون و ۱۴۰ هزار دلاری موافقت کرده است.

- بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی اهدافی را در شرق دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند.

- نامزد روزنامه‌نگار منتقد سعودی و یک گروه حقوق بشری از ولیعهد سعودی در ارتباط با پرونده قتل این روزنامه‌نگار شکایت کردند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا با انتقاد از رویکردهای اقتصادی رقیب دموکرات خود، خانواده وی را فاسد خواند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر خیال‌پردازی‌های متوهمانه خود را تکرار کرد و مدعی شد که بعد از پیروزی در انتخابات، نخستین تلفن را از ایران دریافت خواهد کرد.

- نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست «بررسی جامع وضعیت خلیج‌فارس»، طی یاوه‌گویی‌هایی بی‌اساس، مدعی شد که ایران بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت خاورمیانه است.

- دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان یک کنفرانس مجازی شورای امنیت این سازمان در خصوص وضعیت خلیج‌فارس، برجام را برای حفظ امنیت این منطقه، کلیدی خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز