خبرگزاری کار ایران

آنتونیو گوترش:

برجام برای حفظ امنیت خلیج‌فارس، حیاتی است

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۷۳۵

دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان یک کنفرانس مجازی شورای امنیت این سازمان در خصوص وضعیت خلیج‌فارس، برجام را برای حفظ امنیت این منطقه، کلیدی خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در جریان یک کنفرانس مجازی شورای امنیت این سازمان در خصوص وضعیت خلیج‌فارس، برجام را برای حفظ امنیت این منطقه، کلیدی خواند.

وی در این نشست مجازی شورای که به ابتکار روسیه و ریاست «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور برگزار شد، گفت: «در رابطه با ثبات منطقه، موضوع عدم اشاعه هسته‌ای، حیاتی است. از همان ابتدا، همواره شاهد بوده‌ام که برجام ابزار مهمی در مقابل اشاعه هسته‌ای و امنیت منطقه‌ای است».

گوترش ادامه داد: «بزرگی چالش‌‌های پیش‌رو نباید مانع ما شود. بیایید برای ایجاد یک فضای مبتنی بر اعتماد و تقویت چشم‌انداز گفت‌وگوی منطقه‌ای همکاری کنیم. بیایید از رقابت‌های نابودکننده فراتر رفته و آنچه که باعث اتحاد ما می شود را بشناسیم. بیایید منافع مردم منطقه، آرزوهای آنها برای آزادی‌ها، فرصت‌ها، استانداردهای بهتر برای زندگی و صلح را اولویت‌ نخست خود قرار دهیم و این مسأله مهم، باید بیش از هر چیز باید ما را وادارد که تلاش‌های جمعی خود را افزایش دهیم ».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز