خبرگزاری کار ایران

المسماری:

خروج ترکیه از لیبی اولویت برای موفقیت کمیته ۵+ ۵ است

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۴۵۶

سخنگوی ارتش ملی لیبی در توضیح روند مذاکرات ۵+ ۵ لیبی در شهر ژنو خروج ترکیه از صحنه را اولویت برای موفقیت این کمیته برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «احمد المسماری»، سخنگوی ارتش ملی لیبی امروز -سه‌شنبه- در توضیح روند مذاکرات ۵+۵ لیبی در شهر ژنو تاکید کرد که خروج نیروهای ترکیه از صحنه این کشور اصل ضروری برای موفقیت این کمیته است.

مسماری ترکیه را به تلاش همه‌جانبه برای شکست گفت‌و‌گوهای لیبی از بیم دست‌یابی به راهکار سیاسی که باعث خروج کامل این کشور از لیبی می‌شود، متهم کرد. وی تاکید کرد که ترکیه به دنبال مانع‌تراشی در این مسیر است تا «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی را ابقا کند.

وی درباره مسیر گفت‌و‌گو در لیبی گفت: «ما همه امکانات خود را در اختیار مردم لییبی قرار داده‌ایم تا راهکار لیبی-‌لیبی به نتیجه رسد و بر سر راه‌حل‌های موفقیت‌آمیز برگرفته از اصل ملی و نیت‌های پاک توافق شود، اما مشکل در لیبی سیاسی نیست بلکه امنیتی است و همه باید بر این اساس همکاری کنند.»

المسماری توضیح داد که ادامه حمایت مالی ترکیه و قطر از عملیات تروریستی و تامین پوشش سیاسی و مذهبی در وخامت اوضاع نقش داشته است.

وی تاکید کرد که تلاش برخی از قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به خودی خود برای رسیدن به یک توافق سیاسی کافی نیست و این مسئله علاوه بر اجماع داخلی ، به ضمانت‌های بین‌المللی نیز نیاز دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز