خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سفر مقام بلندپایه دولت آمریکا به دمشق/ امضای توافق سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی/ دستور دولت فرانسه برای اخراج ۲۳۱ تبعه خارجی

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۷۹۶

سفر مقام بلندپایه دولت آمریکا به دمشق، امضای توافق سازش میان بحرین و رژیم صهیونیستی و دستور دولت فرانسه برای اخراج ۲۳۱ تبعه خارجی مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت که اسرائیل باید از این پس «قوی‌تر» شود.

- بحرین و رژیم صهیونیستی، هشت تفاهم‌نامه در راستای «برقراری روابط صلح‌آمیز و دیپلماتیک» و همچنین مرادوات اقتصادی امضا کرده‌اند.

- وزارت خارجه آمریکا در نخستین واکنش به پایان رسمی تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، در رویکردی غیرقانونی اعلام کرد که این مساله را به رسمیت نمی‌شناسد.

- پادشاه عربستان ترکیب اعضای هیأت کبار العلماء را تغییر داد.

- شهروندان بحرین در اعتراض به توافق سازش سران این کشور با رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند.

- دولت فرانسه تصمیم دارد ۲۳۱ تبعه خارجی را به بهانه مظنون بودن به «فعالیت‌های افراط‌گرایانه» از این کشور اخراج کند.

- مقام‌های دولتی آمریکا و چند منبع آگاه اعلام کردند که یک مقام ارشد کاخ سفید اخیرا برای دیدار با مقام‌های دولت سوریه به دمشق سفر کرده است.

- وزیر خارجه آمریکا در موضعی مغایر با رویکرد سازمان ملل متحد و جامعه جهانی مدعی شد که تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران، از جمله تحریم تسلیحاتی، از نوزدهم سپتامبر باز گردانده شده است.

- رئیس‌جمهوری ارمنستان از ناتو خواست تا علت استفاده از سلاح‌های ناتو در مناقشه قره‌باغ را توضیح بدهد.

- فرستاده­­ ویژه آمریکا در امور افغانستان در رشته توئیت‌هایی به زبان انگلیسی، پشتو و فارسی به نقض توافق آمریکا و طالبان در دوحه واکنش نشان داد.

- رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت که امارات و بحرین به شیوه‌ای غیرعادی با اسرائیل سازش کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز