خبرگزاری کار ایران

رهبر محافظه‌کاران پارلمان اروپا:

بوریس جانسون‌ رفتاری غیرمسئولانه در قبال برگزیت دارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۵۶۰

رهبر حزب محافظه کار در پارلمان اروپا نخست‌وزیر انگلیس را به رفتار غیرمسئولانه در اختلاف موجود بر سر خروج کشورش از اتحادیه اروپا (برگزیت) متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «مانفرد وبر»، رهبر محافظه کاران در پارلمان اروپا ، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا را به عدم مسئولیت در ادامه اختلافات برگزیت متهم کرد.

وبر که رئیس فراکسیون پارلمانی حزب «مردم اروپا» است و به حزب سوسیال‌مسیحی در ایالت بایرن آلمان تعلق دارد، گفت: «این رفتار غیرمسئولانه نخست‌وزیر ‌بوریس‌ است. جانسون همیشه به جای مذاکره جدی درباره این مسئله روی بازی‌های سیاسی حساب می‌کرد.»

گزارش شده است که جانسون روز جمعه پس از اجلاس اروپا گفت که به نظر می‌رسد آن گونه که انگلیس امیدوار است اتحادیه اروپا علاقه‌ای به توافق تجارت آزاد ندارد و این در مورد قرارداد تجارت آزاد با کانادا نیز صدق می‌کند.

وبر گفت که اتحادیه اروپا هرگز از سلامت بازار داخلی غافل نخواهد شد. هر کس مشتاق فروش محصولات خود به ماست، باید به استانداردهای ما نیز پایبند باشد، هرگز سنگاپور دومی نزد ما وجود نخواهد داشت.

این نماینده برجسته پارلمان اروپا همچنین تاکید کرد که هیچ توافق‌نامه‌ای با شرکایی که توافق‌نامه‌های موجود را جدی نمی‌گیرند، منعقد نشده است.

وی در عین حال اظهار داشت که اتحادیه اروپا آماده مذاکره است و گفت: «ما به دنبال حصول توافق هستیم و برای شراکت مستحکم در آینده تلاش می‌کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز