خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعاهای ضد ایرانی پمپئو:

واشنگتن و ریاض به مقابله با اقدام‌های ایران در منطقه متعهد هستند

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۴۶۴

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای سعودی خود گفت که واشنگتن و ریاض به مقابله با اقدام‌های ایران در منطقه متعهد هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، شامگاه چهارشنبه از عربستان سعودی خواست تا رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد. 

این در حالی است که بحرین و امارات پیشتر روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی کرده‌اند. 

پمپئو در دیدار با همتای سعودی خود مدعی شد که این توافق «کمک بسیاری به اهداف مشترک و رسیدن به صلح و ثبات در منطقه کرده است».

وی در ادامه مدعی شد: «این اقدام نشان‌دهنده تغییر سازوکار منطقه است و در آن کشورها همکاری منطقه‌ای را به رسمیت شناخته و با نفوذ ایران در منطقه مقابله می‌کنند».

پمپئو افزود که واشنگتن و ریاض به مقابله با اقدام‌های ایران در منطقه متعهد هستند.

وی با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها، گفت که رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران امنیت عربستان سعودی را تهدید می‌کند و باعث اختلال تجارت جهانی است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «امیدواریم عربستان سعودی نیز عادی‌سازی روابط با اسرائیل را مد نظر قرار دهد. می‌خواهیم از آن‌ها برای کمک به اجرا و موفقیت این توافق تشکر کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز