خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

مخالفت حزب امل و حزب‌الله با ترکیب هیأت لبنانی مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی/ مخالفت روسیه با پیشنهاد آمریکا درباره تمدید پیمان استارت‌نو/ بازماندن عربستان سعودی از راهیابی به شورای حقوق بشر

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۰۶۱

مخالفت حزب امل و حزب‌الله با ترکیب هیأت لبنانی مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی، مخالفت روسیه با پیشنهاد آمریکا درباره تمدید پیمان استارت‌نو و بازماندن عربستان سعودی از راهیابی به شورای حقوق بشر از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، رئیس مرکز مبارزه با آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با انتقاد از برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی رئیس‌جمهوری این کشور، گفت که اکنون بدترین زمان برای این کار است.

- وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان با اشاره به مذاکرات قریب‌الوقوع کشورش با رژیم صهیونیستی، گفت که این گفت‌وگوها صرفا بر مسائل مرزی متمرکز بوده و بحث درباره عادی‌سازی به هیچ عنوان در دستور کار نیست.

- نماینده آمریکا در امور کنترل تسلیحات به روسیه پیشنهاد داد که پیمان استارت نو را به طور موقت در ازای توقف زرادخانه هسته‌ای مسکو تمدید کند.

- هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۱۵ عضو شورای حقوق بشر این سازمان را انتخاب کرد ولی عربستان سعودی از راهیابی به این شورا بازماند.

- معاون وزیر خارجه روسیه، با تاکید بر این‌که واشنگتن و مسکو مواضع کاملا متفاوتی در خصوص مساله کنترل تسلیحاتی دارند، گفت که کشورش پیشنهاد آمریکا درباره تمدید پیمان را نمی‌پذیرد.

- سازمان تجارت جهانی به اروپا اجازه داده است تا با آمریکا جنگ تجاری را شروع کند.

- وزیر خارجه آمریکا چین، روسیه و ونزوئلا را به نقض حقوق بشر متهم کرده و از عضویت آنها در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد انتقاد کرد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا بار دیگر از اقدام یکجانبه این کشور مبنی بر خروج از برجام دفاع کرد.

- حزب امل و حزب‌الله مخالفت خود را با ترکیب هیأت لبنانی مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

- رئیس‌‌جمهوری آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در شهر «جانزتاون» در ایالت پنسیلوانیا گفت که بعد از ابتلا به کرونا و دریافت درمان‌های مربوط، احساس می‌کند که «سوپرمن» است.

- شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی فاش کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال خروج نظامیان این کشور از سومالی در آستانه انتخابات سوم نوامبر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز