خبرگزاری کار ایران

مخالفت حزب امل و حزب‌الله با ترکیب هیأت لبنانی مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۰۳۸

حزب امل و حزب‌الله مخالفت خود را با ترکیب هیأت لبنانی مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، حزب امل و حزب‌الله مخالفت خود را با ترکیب هیأت لبنانی مذاکره‌کننده با رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل مرزی اعلام کرده و خواستار تغییر آن شدند.

حزب‌الله و حزب امل طی بیانیه‌ای اعلام کردند که ترکیب این هیأت با چارچوب اعلام شده توسط «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان مغایرت دارد.

در همین حال، «شربل وهبه» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان با اشاره به مذاکرات قریب‌الوقوع کشورش با رژیم صهیونیستی که امروز -چهارشنبه- برگزار می‌شود، تاکید که این گفت‌وگوها صرفا بر مسائل مرزی متمرکز بوده و بحث درباره عادی‌سازی به هیچ عنوان در دستور کار نیست.

وی با تاکید بر این‌که لبنان توافق‌نامه‌ای برای به رسمیت شناختن اسرائیل منعقد نمی‌کند، گفت که ما اقدام به عادی‌سازی روابط نخواهیم کرد و موافق توافقنامه‌های صلح با رژیم صهیونیستی نیستیم.

وهبه تصریح کرد که مذاکرات ما صرفا بر تعیین مرزهای دریایی متمرکز خواهد بود؛ ترسیم مرزها برای ما لازم است و اجازه نمی‌دهیم مرزهای ما نامشخص باشد و دشمن اسرائیلی اقدام به حفاری نفت و گاز در آب‌های بسیار نزدیک لبنان کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز